logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

کودک در نوزده ماهگی

کودک در نوزده ماهگی

کودکان در 19 ماهگی دچار جهشی در رشد فیزیکی خواهند شد. او احتمالا استوارتر روی پاهایش می ایستد و حتی میتواند با پاهایش یک توپ را به سمت بالا پرت کند. میخواهد روی مبل ها راه برود و این ها شما را شگفت زده خواهند کرد.

او همچنین میتواند یک خاطره روشن از یک شی را که مدت ها پیش دیده بیاد بیاورد و شما میتوانید بازی های جدیدی را با او تجربه کنید. قایم باشک بازی میتواند توان او تقویت کند و او از توانایی یادآوری خاطرات بهره خواهد برد.

او بسیار پرانرژی است و شما از کنترل نیروی فیزیکی او ناتوان خواهید شد. به جای مبارزه با او بهتر است بگذارید حسابی بازی کند و حرکات رقص یا ورزش را با او تمرین کنید. برای او کتاب ها و شعرهای کودکانه بخوانید و از این که او آنها را حفظ میکند، لذت ببرید.

 

رفتار-با-والدین

 

رفتار با والدین

شما برای کودک 19 ماهه خود بهترین دوست هستید، در حالیکه ممکن است او روز بعد دست رد به سینه شما بزند. او ممکن است هر روز یکی از والدینش را ترجیح دهد و این در این سن کاملا طبیعی است. اگر این اتفاق هنوز برای شما پیش نیامده، به زودی رخ میدهد بهتر است برای آن آمادگی داشته باشید.

این ممکن است در ابتدا برای شما ناراحت کننده باشد، اما سعی کنید بایت آن ناراحت نشوید و به خودتان نگیرید. کودک شما معمولا برای این کار دلیلی ندارد و این تنها بخشی از رشد شناختی اوست.

گاهی یک سفر یا کار زیاد شما را از او دور میکند و این میتواند دلیل تبعیض گذاشتن او بین والدین باشد. بهتر است این موضوع را جدی نگیرید و صبور باشید.

بهترین راهکار این است که اجازه دهید این مسیر طی شود و خواهید دید به زودی همه چیز فراموش خواهد شد. همچنین توصیه میشود با دادن هدیه به این مسئله دامن نزنید.

 

 

یادگیری-مهارت-همکاری-برای-کودک

یادگیری مهارت همکاری برای کودک

بار این که او را تشویق به همکاری کنید، میتوانید انجام کارهای کوچک را از او بخواهید. مثلا زمانی که میخواهید لباس ها را بشوئید، او بهانه میگیرد. به او سبد لباس ها را نشان دهید. شاید یکی از لباس ها را بیرون بیاورد و پرت کند. در هر صورت آنرا از او بگیرید و تشکر کنید.

این کار بیشتر از وقتی آنرا تنها انجام میدهید وقت شما را نخواهد گرفت. تنها به او یاد میدهد گاهی به شما کمک کند. بهتر است او را شریک کنید تا اینکه در زمان انجام کارها نادیده گرفته شود!

 

میل به در آغوش کشیدن

راه رفتن و دویدن برای او هیجان انگیز خواهد بود و او را به جنب و جوش وا میدارد. حالا نمیخواهد حتی لحظه ای متوقف شود و دائما بازی میکند. اما حتی حالا نیز میل به بغل شدن دارد و بهتر است او را بغل کنید.

در فضاهای عمومی او احساس کوچک بودن و آسیب پذیری دارد. شاید گاهی خسته شود یا بترسد. پس بهتر است او را بغل کنید و اگر مسیر زیادی را برای راه رفتن پیش رو دارید، کالسکه همراهتان باشد.

 

استفاده-از-کرم-ضدآفتاب-برای-کودکان

 

استفاده از کرم ضدآفتاب برای کودکان

به گفته محققان، در سالهای اول زندگی کودک بیشتر در معرض آفتاب سوختگی قرار میگیرد. این مشکل میتواند زمینه ابتلا به سرطان پوست یا پیری پوست باشد. پس بهتر است وقتی قرار است در معرض آفتاب قرار گیرد برای او از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. به او لباس های سبک بپوشانید و عینک آفتابی برایش بزنید.

ضدآفتاب مناسب برای کودکان یکساله باید دارای SPF15 باشد تا پوشش مناسبی برای طیف وسیعی از اشعه های UVA و UVB را فراهم کند. پیش از خرید و مصرف حتما برچسب روی محصول را با دقت بخوانید.

بهتر است ضدآفتاب یا محافظ فیزیکی فاقد مواد شیمیایی و دارای “زینک اکساید” یا “دی‌اکسید تیتانیوم” باشد. این کرم جذب پوست نمیشود و به محض قرار گرفتن در معرض آفتاب از پوست محافظت میکند.

اگر از ضدآفتاب های شیمیایی استفاده میکنید، بهتر است هر سی دقیقه آنرا تجدید کنید تا تاثیرش حفظ شود.

 

تخت خواب و استراحت کودک

برای کودکان یکساله داشتن تخت بزرگ لازم نیست. کودکان معمولا تا سه سالگی به تخت های بزگ نیاز نخواهند داشت و تنها کافی است نرده های متحرک آن را بردارید. حتی میتوانید او را روی زمین و یا تشک خود بخوابانید. به این ترتیب روی زمین نمیافتد و صدمه نخواهد دید.

این برای کودکانی که زیاد وول میخورند و دست و پا میزنند مناسب نیست و بهتر است روی همان تخت او را بخوابانید.

اگر میخواهید تخت او را عوض کنید و از تخت بزرگسال برای او استفاده کنید، بهتر است موارد ایمنی را رعایت نمائید تا از او در خواب محافظت شود.

اگر کودک شما شیطنت دارد و یا در خواب غلت میزند، به ایمنی او در خواب خیلی توجه داشته باشید.

 

بیرون-رفتن-با-کودکان

 

بیرون رفتن با کودکان

برای اینکه در زمان خرید و گردش و به طور کلی در فضاهای عمومی، او را آرام نگه دارید، بهتر است زمان طولانی را به این کار اختصاص ندهید. به خصوص اگر به زمان چرت عصرگاهی یا غذا خوردن او نزدیک باشد، بهانه گیر تر خواهد شد.

اگر جایی هستید که محرک های زیادی برای او وجود دارد، بازدید خود را کوتاه کنید. برای خرید رفتن، داشتن یک لیست به شما کمک زیادی میکند.

در صورتی که او بیقراری میکند، به یاد داشته باشید، آرام کردن او در اولویت است. بهتر است او را به جای خلوتی ببرید. دنیای شلوغ بیرون برای او هنوز تازگی دارد و شاید تحمل ماندن در آن را نداشته باشد.

 

بزرگ شدن دایرهٔ واژگان در کودکان

تعداد واژه هایی که یک کودک به زبان می آورد، به سرعت رو به افزایش است. در حالیکه اولین کلماتی که به زبان می آورد، معمولا اسم هایی مثل گربه، توپ، مامان، بابا و … هستند. در چندماه آینده عباراتی شامل اسم و فعل را نیز به کار میبرند.

اما همیشه هم کودکان پرحرف نیستند. اگر کودک شما در زبان باز میکند یا کلمات کمی را به زبان می آورد، خیلی نگران نباشید. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. او ممکن است ملاقات با یک گفتار درمان را به شما توصیه نماید.

 

تغذیه-کودکان-19-ماهه

 

تغذیه کودکان 19 ماهه

اگر فرزند شما به طور ناگهانی از شیر بدش آمده، اصلا نگران نباشید. از راه های اعلام استقلال در کودکان معمولا همین رفتار است. بهتر است به شیر دادن ادامه دهید، ام او را مجبور به خوردن شیر نکنید.

خوردن غذاهایی مثل پنیر، ماست و لبنیات نیز برای او مهم است. زیرا به تامین مقدار کلسیم بدنش کمک میکند. میتوانید شیر را در غذاهایش مخلوط کنید. خوردن نوشیدنی هایی مثل شیر کاکائو (البته فقط با کمی کاکائو!) یا خوراکی های مثل پنکیک برای او مناسب است.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه