logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

کودک در بیست و چهار ماهگی

کودک در بیست و چهار ماهگی

کودک شما حالا آخرین ماه از یک سالگی خود را میگذارند و توانایی های زیادی را کسب کرده است و بازهم بیشتر یاد خواهد گرفت. کودکان دو ساله میتوانند روزانه تا 10 کلمه جدید یاد بگیرند و تقریبا واضح صحبت میکنند.

او میتواند جملات دو تا چهار کلمه ای را بگوید و ترانه های ساده کودکانه بخواند. فهم دستورالعمل های ساده برای او امکان پذیر است و از ضمایر تقریبا همیشه درست استفاده میکند.

او کلمات را تا حدودی درست و واضح میگوید و مکالمه با او شیرین خواهد بود. همچنین میتواند نام اعضای خانواده و نزدیکان را بگوید و آنها را میشناسد.

میتوانید مهارت او را در صحبت کردن با خواندن کتاب، تقویت کنید. کتاب خواندن میتواند اسم ها، افعال و ایده های جدید را به او بیاموزد. داستان هایی که حاوی بازی با لغات هستند به او کمک میکند تا کلمات مشابه هم را بشناسد و یادبگیرد.

 

جشن-تولد-دو-سالگی

 

جشن تولد دو سالگی

برای اینکه یک جشن مناسب و خوب برای کودکتان برگزار کنید، بهتر است به دور از شلوغی این کار را انجام دهید. سر و صدای زیاد و شلوغی برای او آزار دهنده خواهد بود و آشفته میشود. اما دیدن کیک و بادکنک ها، هدایا و بازی برای او جذاب است.

جشن تولد مناسب کودکان دوساله، مهمانی های ساده و کوچک است و بهتر است زمان آن نیز کوتاه باشد. از همسن های او برای جشن حتما دعوت کنید تا از این ساعات لذت بیشتری ببرد. دو ساعت مهمانی برای او کافی خواهد بود.

سرگرمی هایی مثل حباب ساختن و تاب بازی برای او اوج هیجان را دارد و بهتر است ساعات عصرگاهی را برای این جشن انتخاب کنید. بهتر است مهمانی پیش از ساعت خواب تمام شود تا او به موقع بخوابد. هیجان و تحرک زیاد مانع از خواب به موقع خواهد بود.

میتوانید تولد او را در یک پارک یا شهربازی برگزار کنید. بهتر است کاری که او را خوشحال میکند انجام دهید. از کودکان انتظار نداشته باشید زمانی که در مرکز توجه هستند، عالی رفتار کنند.

برگزاری برنامه های خاص مثل شوخی کردن یک شخص بزرگسال با بچه ها ممکن است او را بترساند. این بازی ها مورد علاقه برخی کودکان است و برای همه آنها لذت بخش نخواهد بود.

 

رشد کودک تا دو سالگی

 

تغییرات روند رشد تا بیست و چهارماهگی

کودکان در این سن نسبت به یکسالگی رشد را با سرعت کمتری تجربه میکنند. به طور متوسط تا یک سالگی وزن آنها سه برابر وزن زمان تولد آنها میشود. در صورتیکه در سال دوم زندگی تنها یک کیلو و 500 گرم تا دو کیلو و 500 گرم وزن اضافه میکنند.

او در این سن کمتر شبیه به یک نوزاد و شیرخوار است و به راحتی میتواند بایستد، حرکت کند و برخی کارهای خود را انجام دهد. برخی والدین از اینکه فربه گی و تپلی کودکشان در این سن محو میشود ناراحت هستند.

حالت بدن کودک در دو سالگی تغییرات زیادی کرده و گام برداشتن او که پیش از این با تلو تلو خوردن همراه بود، حالا روان تر و هماهنگ تر شده است. او میتواند در این سن با اسباب بازی هایش به راحتی بازی کند و آنها را پشت سرش بکشد. همچنین به زودی شروع به دویدن خواهد کرد.

 

خوردن پستانک

مکیدن پستانک در کودکان به عنوان آسیب شناخته نشده و آسیبی به آنها نخواهد زد. اما دیگر نیازی هم به آن ندارد. همچنین که در زمان صحبت کردن وجود آن آزار دهنده خواهد بود و در دهانش لق میخورد. پس بهتر است به مرور مصرف آنرا محدود کنید.

 

 

توانایی-های-کودک-دو-ساله

 

توانایی های کودک دو ساله

کودک شما در این سن میتواند از میز و صندلی بالا برود، بدود و بپرد. پس باید ایمن سازی خانه و محل بازی او را جدی بگیرید. او بلند قد تر و ماجرا جو تر شده و هر لحظه در معرض خطر خواهد بود. خطرا ت احتمالی اطراف او را بشناسید و ارزیابی کنید. خود را جای او بگذارید و ببینید اگر کودک بودید به کجاها سرک میکشیدید و چه خطراتی در انتظار شما بود.

کودک دو ساله شما حالا میتواند مفهوم “نه” را به خوبی درک کند. پیش از این برای دور نگه داشتن او از موارد خطرساز مجبور به ایمن کردن خانه بودید، اما حالا میتوانید با لحن و صدای جدی رو را متوجه کارهای خطرساز بکنید.

بهتر است تهدیدات بالقوه را از او دور کنید و تا حد امکان چاقو ها، مواد شوینده، مواد مسمومیت زا، قرص و دارو را از او دور نگه دارید.

 

والدین-و-تربیت-کودک

 

والدین و تربیت کودک

والدین معمولا بر سر تربیت کودک دچار اختلاف نظر میشوند و شاید هرکدام بخواهند همانطور که خود تربیت شده اند، فرزندشان را بزرگ کنند. اما بهتر است در صورت وجود اختلاف نظر این را از کودک پنهان کنید و در حضور او این موارد را ذکر نکنید.

اگر با همسرتان بر سر مواردی اختلاف دارید، بگذارید او با کودک صحبت کند و تا جای ممکن وسط حرف او نپرید. بهتر است این اختلاف نظر ها پیش از تولد کودک حل شده باشد و یا در خفا حل شوند.

ثبات در تریبت کودک، پایه و اساس تربیت است و در عین حال اختلاف نظر بین پدر و مادر نیز وجود دارد. بهتر است در مورد دیدگاه های کلی ترتیب فرزند بحث کنید و در مورد مسائل مهم به تمصمیم واحد برسید.

در بحث ها به موضوعات مشخص بپردازید و نه کلیاتی که به پرخاش و بحث بی سرانجام ختم شود. همیشه در بحث ها به دنبال سازگاری باشید تا به کرسی نشاندن حرف خودتان، این به نفع کودک شما خواهد بود.

 

دوچرخه‌سواری-برای-کودک-دو-ساله

 

دوچرخه‌سواری برای کودک دو ساله

دوچرخ سواری و رکاب زدن مهارتی است که بیش از هرچیزی بزرگ شدن او را نمایان میکند. دو سالگی بهترین سن برای یادگیری این مهارت است و اگر کودک فعال و پر جنب و جوشی دارید، این فعالیت فیزیکی برای او بسیار مناسب خواهد بود.

سه چرخه ها برای کودکان هنوز هم پراستفاده است. به خصوص اگر قد کودک شما به دوچرخه نمیرسد یا از تعادل مناسب برخوردار نیست، سه چرخه ها برای او مناسب تر خواهند بود. در زمان خرید حتما به قد و وزن این وسیله توجه کنید.

سه چرخه معمولا ارتفاع کمتری دارند و در زمن نشستن کودک را نزدیک زمین نگه میدارند. پس احتمال افتادن او کمتر خواهد بود. برخی سه چرخه ها یک میله بلند دارند که قابل جدا شدن است و به شما امکان کنترل کودک را بدون خم شدن خواهد داد.

برای کودکان قد بلند تر و کشیده تر، دوچرخ های مناسب با طراحی مناسب پیدا میشود. اگر او آماده این بازی و ورزش باشد، استفاده از دوچرخه برای او لذت بخش خواهد بود. توجه به این نکته ضروری است که گذاشتن کلاه ایمنی را نباید فراموش کرد.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه