logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

کودک در بیست و سه ماهگی

کودک در بیست و سه ماهگی

فرزند شما در 23 ماهگی دیگر کم کم تصوراتی در مورد کارهایی که قرار است انجام دهد دارد. وقتی برنامه های او را تغییر میدهید، احتمالا ناراحت خواهد شد. او وقتی موفق به انجام کاری میشود، حتما خوشحالی او را خواهید دید و بالعکس وقتی خرابکاری میکند ناراحت خواهد شد. این رفتارها بخشی از تمرین او برای استقلال است .

تشویق کردن او و دستاوردهایش کمک میکند کمتر با ناهنجاری مواجه شود. اگر به سختی تلاش میکند تا کاری را انجام دهد و نمیتواند، به او بگوئید :” میدون این کار سخته و تو داری تلاشتو میکنی که انجامش بدی! ولی میخوای کمکت کنم؟” این صحبت میتواند به او کمک کند. انجام فعالیت های آسان تر غرور او را تقویت میکند. مثل جمع کردن اسباب بازی ها یا کمک به آبیاری گلدان ها با همکاری شما میتواند برای او بهتر باشد.

برای آرام کردن او عجله نکنید، انجام کارها به جای او میتواند وابستگی ایجاد کند و اعتماد به نفس کودک را از بین ببرد. کار شما این است که میل طبیعی خود را برای کمک به او مهار کنید و تنها زمانیکه واقعا به شما نیاز دارد کنارش باشید.

مهار قدرت طلبی کودکان

کودک شما اراده راسخی دارد و به نظر میرسد بر سر قدرت در زندگی با شما جدال دارد. با او حتی در مورد ساده ترین خواسته ها نیز کشمش خواهید داشت و بیشتر وقت شما سر این بحث ها خواهد گذست.

اما لازم است تا این کشمکش ها را مدیریت کنید و بهترین راه برای شما پرت کردن حواس اوست. شوخی کردن و پرت کردن حواسش به کاری دیگر تا حدودی باعث میشود تا خواسته های لجوجانه را فراموش کند و یا حداقل شدت لجبازی او را کم کند. هرچیزی که فشار را روی او کم کند و حال و هوای شما را عوض کند باید امتحان کنید.

یک کودک نوپا معمولا کله شقی های خود را دارد و گاهس حتی پرت کردن حواسش نیز دشوار خواهد بود. ممکن است با هربار یادآوری دوباره لجبازی را شروع کند.

همچنین یک کودک نوپای خیلی کله‌شق ممکن است با کاری که برای پرت کردن حواسش پیشنهاد کرده‌اید همراه شود، اما بعداً مسئله اصلی را به یاد آورد و دوباره از همان‌جا شروع کند. با این حال هم، این حقه می‌تواند برای شما کمی زمان بخرد تا خود را آرام کنید و در مورد چگونگی حل مسئله فکر کنید.

صحبت با او و قطع کردن کار تنها روشی است که میتواند توجه او را جلب کند. این موثرترین راه برای آرام کردن کودکان است و باید اعتراف کرد بسیار سخت خواهد بود.

او زمانی شروع به بهانه گیری یا قطع کردن صحبت شما میکند که برای مدتی طولانی به او توجه نکرده باشید. سعی کنید مدت زمان طولانی از او غافل نشوید، مگر اینکه خواب یا مشغول بازی کردن باشد. شما با نگاه کردن، لمس کردن و لبخند زدن به او هم میتوانید توجه خود را نشان دهید.

به طور کلی تلاش کنید تا توجه خود را به او نشان دهید. گاهی او واقعا به کمک شما نیاز دارد و رفتار او تنها از روی بهانه گیری نیست.

در عین حال نباید فورا تسلیم رفتارهای او شوید. او نباید پریدن وسط صحبت دیگران و رفتارهایی از این دست را یاد بگیرد و به آنها عادت کند. در واقع در رفتارهایتان باید توازن داشته باشید و انتظارات و توقعات خود را فراموش نکنید.

 

مرتب-کردن-کمد-کودک

مرتب کردن کمد کودک

کودک شما در این سن به بسیاری از لباس هایش دیگر نیاز نخواهد داشت، چون برایش کوچک شده اند. اگر قصد دارید فرزند دیگری داشته باشید میتوانید آنها را نگه دارید، اگر نه در صورت نو بودن به کودک دیگری بدهید.

 

تشویق کودک به خوردن غذاهای جدید

بهترین راه برای تشویق کودک به خوردن غذاهای جدید این است که او را در جریان آماده کردن آنها قرار دهید. مزه کردن و دست زدن به مواد غذایی برای او جذاب خواهد بود. نمایش غذا و قرار گرفتن در معرض دید بهترین راه حل این مسئله است. متخصصات تغذیه معتقدند گاهی لازم است غذایی را ده یا بیست بار سرو کنید تا کودک آنرا امتحان کند.

مقدار کمی از غذاهای جدید که پخته اید به او بدهید. شاید کمی برایش ترسناک باشد اما به زودی مجذوب این کار خواهد شد. ارائه غذاها در شکل های متفاوت برای او جالب خواهد بود. اما هرگز او را مجبور نکنید تا چیزی را بچشد یا تمام غذایش را بخورد. همه ما ممکن است نتوانیم همه غذایمان را بخوریم و این برای او هم خوشایند نخواهد بود.

در این سن نباید انتظار رعایت کامل آداب غذا خوردن را از او داشته باشید. بوئیدن، دست زدن به غذا و مالیدن آن به دست یا میز طبیعی است و کودک از این طریق با غذا آشنا میشود.

 

آموزش-بهداشت-به-کودکان-نوپا

 

آموزش بهداشت به کودک نوپا

شستن دست ها مهمترین و اصلی ترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی است. با یاددادن این مهارت به کودک خود میتوانید میزان ابتلای او به بیماری را کاهش دهید و از او محافظت کنید.

برای این کار یک چهارپایه روبروی روشویی قرار دهید تا قد او به شیر آب برسد. سپس شیوه باز و بسته کردن شیر و استفاده از مایع صابون را به او بگوئید. مهارت های حرکتی ظریف نیاز به آموزش و تمرین دارد و لازم است کنار او باشید تا این مهارت را کامل یاد بگیرد.

به او یاد بدهید کف را روی دستش بمالد و بعد آبکشی کند. شستن دست ها به مدت کافی او را از بیماری ها محافظت میکند. مراقب باشید تا او شیر آب داغ را خیلی باز نگذارد و اگر لازم است درجه گرمی آب را کم کنید.

برای از بین بردن میکروب ها، به او یاد بدهید از دستمال کاغذی استفاده کند. تا زمانی که او به این کار مسلط شود، بهتر است خودتان برایش آنرا انجام دهید.

 

اسباب‌بازی-مناسب-برای-کودکان

 

اسباب‌بازی مناسب برای کودکان

در زمان انتخاب اسباب بازی برای او دقت کنید. در صورت امکان برچسب روی جعبه را مطالعه کنید تا مطمئن شوید برای بچه های زیر سه سال ایمن باشد. برخی اسباب بازی ها خطر بروز خفگی و خطراتی این چنین را برای او به همراه دارند.

اسباب بازی هایی که به او امکان نقش بازی کردن و تظاهر کردن را میدهند برایش مناسب ترند. ظروف پلاستیکی، لباس فرم پلیس و خلبان، انواع ماشین ها و کامیون اسباب بازی و عروسک ها موارد خوبی برای سرگرم کردن او هستند.

اسباب بازی هایی که امکان کاوش را به او میدهند مثل انواع لگو، بلوک و عروسک هایی با زیپ و دکمه، برای سنین زیر سه سال مناسب ترند. همچنین انواع ماشین های بازی، توپ و اسباب بازی های موزیکال برای او جالب و آموزنده خواهند بود.

 

آموزش نام برخی از اعضای بدن

میتوانید برای آموزش توالت به کودکان از نام های مستعار استفاده کنید. شماره یک یا شماره دو؟ جیش یا پوپو؟ پی یا پو؟ اسم هایی است که معمولا خانواده ها انتخاب میکنند. بهتر است کلمات طبیعی باشند. شما میتوانید از همان کلماتی که در مهد کودک به او یاد اده شده استفاده نمائید.

در مورد اعضای بدن نیز میتوانید نام های رسمی یا همان کلماتی که خودتان استفاده میکنید را به کار ببرید. حتی میتوانید تا سنین بالاتر صبر کنید و بعد از نامهای اصلی آن استفاده کنید.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه