logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

هفته سی و پنجم بارداری

هفته سی و پنجم بارداری

هفته سی و پنجم بارداری زمانی است که پیچیدن عضلات را تجربه میکنید. زیرا بدن برای زایمان آماده میشود و رحم به طور منظم سفت و شل میشود. انقابض براکستون نامی است که به ای حالت داده میشود.

اما جنین شما در این هفته کاملا بزرگ شده و وزن او حدود 2383 گرم می باشد. طول بدنش نیز کمی بیشتر از 46.2 سانتی متر می باشد.

تعیین وزن دقیق او دشوار است، زیرا همزمان با رشد او حجم مایع آمنیوتیک نیز رو به افزایش است. جفت هم بزرگتر میشود و دیگر جنین فضای کافی برای تکان خوردن ندارد. البته همچنان به لگد زدن ادامه خواهد داد.

کلیه های جنین در هفته سی و پنجم کاملا رشد کرده اند و کبد او نیز میتواند ضایعات بدن را فرآوری و دفع کند. رشد فیزیکی او تقریبا تمام شده و در هفته های پایانی بارداری، تنها وزن اضافه میکند. پس در صورت زایمان او آسیبی نخواهد دید و کاملا سالم است.

تکان های او کمتر شده و زمان خواب و بیداری او نیز منظم می باشد. حرکت های او در این دوره ممکن است بیست دقیقه طول بکشد.

روی کیسه های هوا و شش ها مواد فعال سطح یک ماده شیمیایی وجود دارد. روی شش ها پس از انبساط خطوطی شکل میگیرد و او به تمرین برای تنفس پس از تولد ادامه خواهد داد.

سر او بسیار نرم است و به تدریج با جذب کلسیم سفت تر خواهد شد. مغز او به طور کامل با استخوان پوشیده نشده و در حقیقت هنوز استخوان های جمجمه هنوز به هم متصل نیستند. بزرگترین استخوان سر استخوان لوزی شکل جلوی سر می باشد و کوچکترین آنها استخوان ملاج است که در پشت سر قرار دارد.

 

وضعیت-مادر-در-هفته-سی-و-پنجم-بارداری

 

وضعیت مادر در هفته سی و پنجم حاملگی

رحم تا 15 برابر حالت عادی بزرگ شده و تا زیر قفسه سینه بالا آمده است. اگر میتوانستید رحم خود را ببینید، متوجه میشدید که حجم حجم مایع آمنیوتیک در آن کم شده است و کودک تمام فضای رحم را گرفته است.

رشد رحم جای بقیه ارگان های داخلی مانند معده را تنگ تر کرده و حتی ممکن است به این دلیل دچار سوزش معده شوید. تنها برخی زنان این مشکل را تجربه نمیکنند.

شاید پزشک ماما از شما بخواهد تا به صورت هفتگی معاینه شوید. همچنین باید حرکت جنین در رحم تحت نظر قرار بگیرد تا میزان فعالیت او مشخص شود.

علامت دیگر بارداری در این هفته برای شما ورم دست و پا می باشد. حتی زنانی که حاملگی دشواری ندارند نیز این ورم را تجربه خواهند کرد. با رسیدن هفته 34 تا 36 جنین هم به مرور متورم میشود .

حلقه شما برایتان تنگ میشود و پاها به سختی در کفش قرار میگیرند. اگر ورم به سرعت بروز کردو یا شدت یافت، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. زیرا میتواند ناشی از تشنج بارداری یا بالارفتن فشارخون باشد.

 

تغذیه-در-هفته-35-بارداری

 

تغذیه در هفته سی و پنجم

تغذیه و افزایش وزن باهم ارتباط مستقیم دارند و شما شاید برای کاهش وزن بعد از زایمان برنامه ریزی داشته باشید. اما باید گفت تا 13 کیلوگرم اضافه وزن در این دوره طبیعی است و 3.5 کیلوی آن چربی مورد نیاز برای شیردهی شما می باشد.

اگر به شیردهی نوزادتان ادمه دهید به کاهش وزن شما کمک میکند. بقیه چربی ها بیشتر در کفل و بازوها و کمتر در پاها وجود دارند. این چربی ها زیبایی شما را تحت تاثیر قرار میدهند. اما کاهش وزن سریع پس از زایمان به شما توصیه نمیشود و بهتر است برای این مورد صور باشید و به مرور و با ورزش این کار را انجام دهید.

از دست دادن چربی های دوران بارداری مستلزم داشتن برنامه ورزشی و رژیم غذایی مناسب و منظم است. میتوانید برای این کار از این هفته برنامه ریزی کنید و آماده باشید .

دریافت میزان کافی از کلسیم، پروتئین، آهن و اسید فولیک برای بدن شما لازم است و از هر ماده دیگری ضروری تر خواهد بود.

بیشترین نیاز شما به کلسیم است. همچنین برای جلوگیری از یبوست انجام فعالیت منظم و دریافت میزان کافی از سبزیجات و میوه جات برایتان ضروری خواهد بود.

 

سونوگرافی-در-هفته-سی-و-پنجم-بارداری

سونوگرافی در هفته 35 بارداری

اگر در این هفته اقدام به انجام سونوگرافی کنید، گوش های جنین را به طور کامل خواهید دید. اجزای صورت او در این هفته به طور کامل رشد کرده اند و او حالا شبیه به نوزاد کامل به نظر میرسد. تنها 5 هفته دیگر به تولد او مانده و رشد او حالا کامل شده است.

او در حالت تمرین تنفس است و مایع آمنیوتیک وارد ریه ها شده و از آن خارج میشود تا تنفس را تمرین کرده باشد.

 

مراقبت-های-لازم-در-هفته-سی-و-پنجم-حاملگی

 

مراقبت های لازم در هفته سی و پنجم حاملگی

بهتر است ظاهر خود را آراسته کنید و برای زایمان آماده شوید. در هفته های پیش رو زمان کمتری برای این کار دارید و شاید لازم باشد تا موها را به شکلی کوتاه کنید که وقت زیادی را برای آراستن از شما نگیرد. همچنین ممکن است تا مدتی نتوانید برای رنگ مو به آرایشگاه بروید.

به دندان پزشک مراجعه کنید. پوسیدگی دندان در این ماه شایع است و شما نیاز به مراقبت های بیشتر پزشکی خواهید داشت.

اگر شاغل هستید بهتر است برنامه مرخصی برای زایمان را مورد نظر قرار دهید. برای برخی زنان لازم است تا روزهای مانده به زایمان را در منزل سپری کنند. اما برخی به مرخصی پس از زایمان اکتفا میکنند. به هر حال بهتر است از این هفته وضعیت خود را برای این مسئله مشخص کنید.

ترک خوردن شکم و خارش نیز از مشکلات همه زنان است. برای اینکه اثرات زایمان کمتر روی شکمتان باقی بماند از ترکیب های روغنی استفاده کنید.

روغن نارگیل، روغن ویتامین E، روغن بادام شیرین، روغن کنجد، روغن زیتون یا چند قطره روغن اسطوخودوس را میتوانید به صورت روزانه روی شکمتان بمالید. این روغن ها برای استفاده روی پوست پا، ران و باسن نیز قابل استفاده است و موثر می باشد.

 

علائم-خطر-هفته-سی-و-پنجم-در-بارداری

 

علائم خطر هفته سی و پنجم در بارداری

در هفته سی و پنجم از دوران بارداری ممکن است علائم زیر را تجربه کنید :

خونریزی، لکه بینی و ترشحات واژینال

انقباضات رحمی

سردرد شدید، دائمی و تاری دید

کرامپ و گرفتگی عضلات ساق پا در خواب (گرفتگی عضلات ممکن است با قرمزی یا تب و خونریزی همراه باشد)

تهوع خفیف و گهگاه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه