logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری نیز در حقیقت شما هنوز باردار نیستید!

بارداری دارای یک تقویم 40 تا 42 هفته ای است که تازه از هفته چهارم و پنجم متوجه آن خواهید شد. در حقیقت در پایان هفته دوم و اوائل هفته سوم (بسته به زمان تخمک گذاری) باردار میشوید.

تخمک گذاری دوره باروری بدن شما را نشان میدهد و اگر در دو هفته گذشته رابطه جنسی داشتید، پس احتمالا شما در هفته چهارم یا پنجم بارداری هستید.

روز بعد از تخمک گذاری سلول بارور شده و شروع شروع به تولید هورمونی به نام گنادوتروپین انسانی یا HCG مینماید. با انجام آزمایش خون یک هفته بعد از تاخیر در قاعدگی میتوانید به بارداری خود پی ببرید.

 

هفته-دوم-بارداری-

 

وضعیت جنین در دومین هفته بارداری

در هفته دوم بارداری از جنین نیست، چون لقاح انجام نشده و تازه شما در زمان باروری قرار دارید. با دانستن زمان تخمک گذاری میتوانید شانس بارداری خود را بالا ببرید. در عرضه 40 هفته آینده جنین بزرگتر و بزرگتر خواهد شد.

 

وضعیت-مادر-در-دومین-هفته-حاملگی

 

وضعیت مادر در دومین هفته حاملگی

وضعیت مادر در این دوره با علائمی که در زمان تخمک گذاری بروز میکند تغییر می یابد. در هفته دوم از بارداری، مادر علائم زیر را دارد :

درد زیر شکم: بسیاری از زنان در زمان آغاز تخمک گذاری دچار دردهای زیر شکم میشوند.

دمای پایین بدن : دمای بدن در این دوره تغییر میکند و دو سه روز پیش از بارداری، دمای بدن بالا میرود. برای تعیین زمان دقیق بارداری باید دمای بدن را چک کنید و این کار باید روزانه انجام گیرد.

بهتر است دمای بدن را هر روز صبح پس از بیدار شدن چک کنید. از آنجا که لقاح پیش از این افزایش دمای بدن اتفاق میافتد، باید چند ماه این کار را تکرار کنید تا به الگویی ثابت برسید.

علائم تخمک گذاری : چک کردن زمان تخمک گذاری، تاریخ دقیق آنرا تعیین میکند. تخمک گذاری بین 13 تا 20 روز از اولین روز دوره قاعدگی شما و بسته به طول چرخه اتفاق میافتد. زمانی که یکی از تخمدان ها تخمک آزاد میکند، تخمک به سمت لوله فالوپ میرود و برای لقاح باید در زمان مناسب اسپرم به آن بچسبد.

روش های زیادی برای تعیین زمان تخمک گذاری وجود دارد و بهترین آن چک کردن دوره های قاعدگی است. بسیاری از زنان دروه های قاعدگی 28 روزه دارند و برخی دیرتر یا زودتر این دوره را تجربه میکنند. اما در هر صورت پیگیری چند ماهه میتواند به شما کمک کند تا به الگوی درست برسید.

 

نکات-مهم-در-زمان-لقاح

 

نکات مهم در زمان لقاح

بعد از یافتن الگوی تخمک گذاریی، در زمان اوج باروری باید برنامه ریزی کنید تا باردار شوید. بهترین زمان یک روز پیش از تخمک گذاری است. اسپرم در این زمان باید وارد لوله فالوپ شود و تخمک را بارور کند.

داشتن رابطه جنسی منظم متواند شانس شما را برای بارداری بالا ببرد. در زمان تخمک گذاری بافت واژن تغییر میکند و ترشحی شفاف دارد. این نشان از آمادگی برای تخمک گذاری است. بعد از تخمک گذاری، ترشحات ابری از بین میروند.

 

تغذیه-مناسب-در-دومین-هفته-بارداری

 

تغذیه در هفته دوم بارداری

اسید فولیک و سبزیجات : در این مدت باید مصرف اسید فولیک را ادامه دهید. استفاده ازاین ویتامین در طول 9 ماهه بارداری بسیار لازم است و در سبزی های با برگ سبز وجود دارد.

قندهای تصفیه شده و آرد سفید: از مصرف خوراکی هایی چون انواع شیرینی، کوکی، دونات و کیک را باید کم کنید. همچنین از خوردن چربی های اشباع مانند سالاد سیب زمینی سرخ شده اجتناب نمائید. مصرف این چربی ها میتواند منجر به تهوع و افزایش شدت بارداری شود.

میوه و سبزیجات رنگی : سبزی های رنگی با برگ سبز، میوه های زرد مثل زردآلو و هویج، بلغور و جو دو سر به هرماه لبنیات کم چرب بهترین تغذیه برای مادران در این دوران می باشد.

صبحانه : وعده صبحانه را جدی بگیرید و به هیچ عنوان آنرا حذف نکنید. به غذای مورد استفاده برای ناها ر هم توجه داشته باشید. پرخوری نکنید زیرا قرار نیست جای دو نفر غذا بخورید.

اگر اختلال غذا خوردن یا بولمیا دارید، پیش از بارداری حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید.

 

علائم-مهم-بارداری-در-هفته-دوم

 

علائم مهم بارداری در هفته دوم

اگر چرخه قاعدگی شما 28 روزه است، احتمالا روز 14 روز تخمک گذاری شما خواهد بود. علاوه بر تست بارداری برخی علائم اولیه اولیه هم میتواند نشان از بارداری شما باشد. از جمله حساسیت خلق و خو، سینه های حساس و متورم، تهوع و افزایش ادرار و خستگی در این هفته طبیعی است.

ترشحات رحم :

ترشح رحم در این هفته شبیه به زرده تخم مرغ است. این شاید کمی برای شما ناخوشایند باشد. همچنین تغییرات هورمونی در ارتباط با تخمک گذاری، باعث درد در سینه ها خواهد شد.

لکه بینی :

در زمان تخمک گذاری ممکن است لکه های قرمز یا قهوه ای روی لباس زیر خود مشاهده کنید. وقتی فولیکول اطراف تخمک بریزد، این لکه ها ایجاد میشود. اگر اچیزی بیش از لکه بینی باشد، حتما با پزشک خود مشورت نمائید.

افزایش میل جنسی : در زمان تخمک گذاری افزایش میل جنسی طبیعی است.

تغییرات گردن رحم: گردن رحم در دوران تخمک گذاری بلندتر، نم تر و باریک تر میشود. معمولا زنان متوجه این علامت نمیشوند.

 

سونوگرافی-در-هفته-دوم-بارداری

 

آیا در دومین هفته بارداری سونوگرافی لازم است؟

در دومین هفته از بارداری جنینی وجود ندارد که قاب لتشخیص باشد. در اصل پزشک برای تعیین تاریخ دقیق زایمان نیاز به سونوگرافی دارد.

در عکس های سونوگرافی، در هفته دوم، تخمدان تخمک را آزاد کرده و این تنها چیزی است که دیده میشود. اسپرم 12 تا 24 ساعت زمان لازم دارد تا تخمک را بارور نماید.

 

کارهای مهم در هفته دوم از بارداری

از تست تخمک‌گذاری استفاده نمائید.

به علامت‌های تخمک‌گذاری توجه کنید.

میزان مصرف کافئین‌تان را کاهش دهید.

در روزهای نزدیک به باروری، یک روزدر میان رابطه جنسی داشته باشید.

ویتامین‌ها و مکمل‌ها را همراه با اسید فولیک روزانه مصرف کنید.

اگر ورزش می‌کنید آن را متوقف نکنید.

از تکنیک‌های آرام‌بخشی برای کاهش استرس استفاده کنید.

 

توصیه مهم برای پدران در دومین هفته بارداری

سلامت و سبک زندگی پدارن میتواند در آینده جنین تاثیر گذار باشد. پس حتما باید تغذیه خود را ارزیابی کرده و در صورت مصرف دارو و داشتن عادتی مانند استعمال دخانیات بهتر است آنرا ترک کنید و از ویتامین ها و مکمل ها استفاده نمائید.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه