logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

هفته بیست و هشتم بارداری

هفته بیست و هشتم بارداری

هفته بیست و هشتم بارداری زمان مناسبی برای این است که درباره ذخبره بندناف فرزندتان تصمیم بگیرید. بند ناف حاوی سلول هایی است که در درمان بسیاری از بیماری ها و سرطان کودکان، فشار خون و اختلالات ژنتیکی میتوان از آن استفاده کرد. برای نگهداری بندناف باید انرا به بانک های خون بسپارید و هزینه ای برای این کار پرداخت کنید.

 

وضعیت-جنین-در-هفته-بیست-و-هشتم-حاملگی

 

وضعیت جنین در هفته بیست و هشتم حاملگی

وزن جنین در این هفته حدود 1005 گرم می باشد و طول او 37.6 است. طول بدن او اندازه یک بادمجان است.

اون میتواند چشمهای خود را باز کند و سر خود را بچرخاند. مژه ها رشد کرده اند و سر او به سمت نور ممتد و شدید تمایل پیدا میکند. حتی در صورت تمایل میتواند شست خود را بمکد.

برای جنین پسر در این هفته بیضه ها کامل شده اند. لایه های چربی نیز در حال شکل گیری است و تقریبا برای زندگی در خارج از رحم مادر آماده است. مغز جنین نیز به سرعت در حال رشد است.

 

وضعیت-مادر-در-بیست-و-هشتمین-هفته-بارداری

 

وضعیت مادر در بیست و هشتمین هفته بارداری

اینک زمان استراحت شما در خانه است. از این هفته سه ماهه سوم بارداری آغاز میشود و حدود 5 کیلوگرم اضافه وزن خواهید داشت.

پاهای شما در طول شب مورمور میکند و خارش و سوزش در قسمت پایینی آنها خواهید داشت. این عارضه در زمان استراحت و در شب بیشتر بروز میکند. برای آرام شدن این حالت از نوشیدنی های کافئین دار و به خصوص قهوه استفاده نکنید و پیش از خواب ساق پای خود را ماساژ دهید.

مصرف مکمل های غذایی حاوی آهن میتواند سندرم پای بیقرار را بهبود بخشد. لازم است از این هفته، هر دو هفته به ماما مراجعه کنید و یا توسط پزشک خود معاینه شوید. این معاینات از هفته سی و ششم به صورت هفتگی خواهد بود.

اگر در آزمایش خون شما اثری از RH منفی باشد، به شما ایمونوگلوبولین ارهاش تزریق میکنند تا از تولید پادتن هایی که ممکن است به خون شما حمله کنند، جلوگیری شود. اگر Rh خون پدر نیز منفی باشد، احتیاجی به تزریق ایمونوگلوبولین نیست.

اگر ارهاش خون کودکتان مثبت بود، پس از زایمان به شما ایمونوگلوبولین تزریق میشود.

 

 

نشانه-های-بارداری-در-هفته-28

 

نشانه های بارداری در هفته بیست و هشتم

در این هفته شما وارد سه ماهه سوم شده اید و روزهایی که میتوانستید راحت تر بگذارنید، تمام شده است. لگدها و حرکات جنین شما ممکن است مانع از خواب راحت شما بشود. پاهای شما متورم است ودر طول روز اغلب خسته خواهید بود. همچنین کمر درد شما را رها نمیکند و سر کودک و رحم شما روی عصب سیاتیک قرار خواهند داشت.

این حالت برای برخی مادران رخ میدهد و درد زیادی را به آنها وارد میکند. شما در این زمان حسی شبیه به چاقو خوردن خواهید داشت و درد و سوزش شدیدی را در باسن تان حس میکنید.

درد سیاتیک گاهی شدید است و وقتی موقعیت جنین تغییر میکند، کاهش خواهد یافت. اما این درد ممکن است تا پایان بارداری شما ادامه داشته باشد.

 

تغذیه-در-هفته-بیست-و-هشتم-حاملگی

 

تغذیه در هفته بیست و هشتم حاملگی

مادران باردار بهتر است ماست را به برنامه غذایی خود اضافه کنند. لبنیات و به ویژه ماست سرشار از کلسیم، پروتئین و چربی هستند و برای بدن مغذی و مفید می باشند. برخی ماست ها دارای باکتری زنده و فعال اند و در هضم غذا، جذب مواد مغذی، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از رشد باکتری های مضر سیستم گوارش نقش زیادی دارند.

میتوانید ماست را به صورت ساده و یا مخلوط ماست و خیار با شوید تازه و پودر سیر میل کنید. ماست را میتوان با نصف فنجان سس مکزیکی مخلوط کرد و به عنوان سس تند برای ماهی یا مرغ نیز استفاده نمود.

از مصرف غذاهای کربوهیدارت دار پرهیز کنید. بهتر است گوشت کمتری بخورید و از سبزیجات بیشر استفاده نمائید. همچنین غذاهای حاوی کربوهیدارت برای جنین مضرند.مصرف غذاهای دارای کربوهیدارت مفید، مثل سبزیجات، میوه ها، حبوبات، غلات و ماکارونی می باشد.

کربوهیدارت مضر در نان سفید، کیک و نوشابه وجود دارد.

 

مشکلات-بارداری-در-هفته-بیست-و-هشتم

 

مشکلات بارداری در هفته بیست و هشتم

ترش کردن معده

سوء هاضمه و ترش کردن معده در سه ماهه سوم بارداری، بیشتر است. برخی خانم ها از ابتدای بارداری این تجربه را دارند و برخی در سه ماهه سوم دچار سوء هاضمه میشوند. اما عده ای از مادران هرگز انرا تجربه نمیکنند.

تحمل سوء هاضمه باعث میشود تا شما از خواب بیدار شوید و این برای شما دردسر ساز خواهد بود. با مصرف داروهای قوی میتوانید آرامش پیدا کنید. مصرف دارو در این زمان ضرری ندارد و تنها لازم است پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید.

برای از بین بردن سوزش معده و داشتن روحیه مناسب و شاد، از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید. همچنین زیر سرتان را بلندتر کنید و پس از غذا مدتی را به استراحت بگذارنید. خم شدن پس از غذا یا دراز کشیدن میتواند سوزش معده ایجاد کند.

غذا را کامل و ارام بجوید و پس از تمام شدن غذا آدامس بجوید. مصرف مواد غذایی داغ و پر ادویه، نوشابه های انرژی زا و گاز دار، خوراکی های چرب و محرک برای شما ممنوع است.

 

سونوگرافی-هفته-بیست-و-هشتم-حاملگی

 

سونوگرافی هفته بیست و هشتم حاملگی

سر جنین در این هفته، در مقایسه با بدنش بزرگ به نظر میرسد و در زمان تولد او تقریبا 12 درصد از بدنش را تشکیل خواهد داد. سلول های مغز او حدود 100 میلیون یا بیشتر است و به خوبی رشد کرده اند.

 

مراقبت-های-بارداری-در-هفته-بیست-و-هشتم

 

مراقبت های بارداری در هفته بیست و هشتم

لازم است تا برای کودک خود به فکر یک پزشک باشید. پزشک خانوادگی یا اطفال لازم است تا در فواصل معینی کودک شما را معاینه کند و بهتر است مطب او به محل زندگی شما نزدیک باشد.

معمولا پزشکان متخصص اطفال اولین معاینه نوزاد را در بیمارستان و پس از تولد انجام میدهند. اما برای آینده او نیز لازم است تا پزشک متخصص و مناسب در نظر داشته باشید.

برای مراقبت بیشتر از بدنتان و به ویژه پوست، بهتر است از برس خشک استفاده کنید. میتوانید بدنتان را با آن ماساز دهید تا لایه های مرده پوست از بین بروند. این روش برای کاهش علائم کشیدگی پوست هم مفید است. برس باید از فیبر طبیعی ساخته شده باشد و کاملا سفت نباشد.

روش صحیح برس کشیدن از قسمت پایین به بالای بدن است. برس کشیدن برای پوست روی سینه لازم نیست. زیرا پوست این قسمت حساس است و به راحتی آسیب میبیند.

برای مراقبت بیشتر از پوستتان، زمانی که به بیرون از منزل میروید حتما ضدآفتاب استفاده کنید.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه