logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

گن پس از زایمان چیست؟

آدمین
27 فروردین 1401
دقیقه زمان برای مطالعه

گن پس از زایمان چیست؟ نوعی شکم بند که زنان پس از زایمان برای فشار به پهلوها استفاده میکنند. با کمک گن، مادر زودتر میتواند به فرم فیزیکی پیش از زایمان خود باز گردد. گن باید به خوبی در پشت بدن بیاستد و محکم باشد. تنگی گن موجب میشود تا زودتر بدن فرم مناسب خود را پیدا کند و همچنین به بازتوانی بعد از زایمان کمک مینماید.

انواع گن بعد از زایمان

گن پس از زایمان انواع مختلفی دارد که شما میتوانید براساس نیاز و قیمت آنرا انتخاب کنید. گن ها دارای انواع مدل شرتی، کشی و ساده می باشند.

اغلب گن ها تا بالای کمر را میپوشانند و به طور کلی فشار کمی را به پهلوها و شکم وارد میکنند.

اغلب شکم بندها دارای نوار الاستیک پهنی هستند که قابل تنظیم می باشند. گن از زیر دنده تا باسن را میپوشاند.

مدل دیگر گن بعد از زایمان دارای نوار پهنی است که با استفاده از نوار چسب تعبیه شده روی قسمت داخلی قابل تنظیم می باشد.

گن شورتی یا پاچه دار با هدف فرم دهی بهتر به بدن طراحی شده است و دارای سگک یا چسبی می باشد. این مدل برای استفاده روزانه مناسب می باشد.

 

مزایای-استفاده-از-گن-بعد-از-زایمان-چیست؟

 

مزایای استفاده از گن بعد از زایمان چیست؟

گن از پارچه ضدحساسیت بدون لاتکس دوخته میشود و قابلیت تنفس را دارد. گن به ارگان های داخلی بدن فشار وارد میکند و باعث بازگشت آنها به محل قبلی خود پیش از بارداری خواهد شد.

اغلب زنان در اثر بارداری دچار عارضه دیاستزی میشوند. این عارضه در اثر فشار حین بارداری ایجاد میشود. با پوشیدن گن ناحیه شکمی حمایت میشود و به طور قابل ملاحظه ای این عارضه بهبود خواهد یافت.

برای اینکه درمورد تمام مزایا گن بعد زایمان بدانید مقاله روبرو را مطالعه کنید : مزایا استفاده از گن پس از زایمان چیست؟

علاوه بر این گن به مادرانی که سزارین کرده اند، کمک زیادی میکند. بسیاری از زنان بعد از زایمان نگران بازگشت بدن به فرم قبلی خود هستند. این کار با فشار گن روی بدن راحت تر امکان پذیر خواهد بود. با پوشیدن گن فرم بدن بهتر میشود و شما احساس راحتی بیشتری میکنید.

پوشیدن گن روی فرم ایستادن و شکم و ستون فقرات شما تاثیر میگذارد و از درد کمر و ستون فقرات جلوگیری خواهد کرد.

پوشیدن گن همچنین به رحم فشار وارد میکند و کمک میکند تا زودتر با داخل گن بازگردد و از ورم رحم نیز جلوگیری می نماید.

 

زمان-مناسب-بستن-گن-بعد-از-زایمان

 

زمان مناسب بستن گن بعد از زایمان

اکثر مادران در مورد زمان مناسب بستن گن بعد از زایمان سوال دارند. استفاده از گن کاملا به نوع زایمان شما بستگی دارد. علاوه بر این به مدل مورد استفاده و نوع بستن آن نیز مرتبط است.

اگر زایمان طبیعی داشته اید، میتوانید فورا از گن استفاده کنید. اما در صورت سزارین باید صبر کنید تا برش جراحی شما خوب شود. جای زخم باید پیش از استفاده از گن خشک شده باشد.

اگر از شکم بندهای مدرن یا کمربندهای پس از زایمان استفاده میکنید، میتوانید آنرا بلافاصله پس از زایمان استفاده کنید. در هر صورت بهتر است با پزشک ماما مشورت کنید.

شاید ترجیح میدهید کمی استراحت کنید، این مشکلی ندارد. میتوانید گن را از هفته دوم تا دوازدهم استفاده کنید. بستن طولانی مدت گن نیز عوارض دارد. به ویژه برای زنانی که سزارین کرده اند این عوارض میتواند بیشتر باشد.

اطلاعات کامل در رابط با بهترین زمان بستن و شروع استفاده از گن لاغری در مقاله :‌ بهترین زمان استفاده از گن لاغری پس از زایمان

 

نکات-ایمنی-در-مورد-بستن-گن-بعد-از-سزارین

 

نکات ایمنی در مورد بستن گن بعد از سزارین

بستن گن بعد از زایمان فواید درمانی زیادی دارد، اما باید با مراقبت ها و رعایت برخی نکات نیز همراه شود. در غیر این صورت عوارض ایجاد میکند.

استفاده از شکم بند پس از سزارین کمک میکند تا در دوره نقاهت و بهبودی پس از زایمان، شکم شما محکم باشد و از عضلات مرکزی و کف لگن حمایت شود. سفت بودن بیش از حد گن میتواند موجب شود تا عضلات کف لگن فشار زیادی را تحمل کنند. این مسئله در نهایت منجر به افتادگی و فتق خواهد شد.

در صورتیکه گن سفت بسته شود میتواند در تنفس شما مشکل ایجاد کند. در این زمان باید گن را آزادتر ببندید و دوباره تنظیم کنید. همچنین بهتر است در زمان خواب از پوشیدن گن اجتناب نمائید.

 

خرید گن بعد از زایمان

شما در زمان خرید گن بعد از زایمان باید گزینه هایی زیادی را در نظر داشته باشید. گن باید نیازهای شما را برآورده کند و جهت استفاده مداوم، ایمن باشد. پوشیدن گن محکم و تنگ برای طولانی مدت آزادهنده خواهد بود. پس بهتر است مواردی از جمله جنس یراق،نوع الیاف، راحتی گن، نوع دوخت و رنگ را در زمان خرید در نظر داشته باشید. برای خرید گن بعد از زایمان به صفحه گن بعد از زایمان Nin9 بروید.

 

بهترین-گن-پس-از-زایمان

 

بهترین گن بعد از زایمان چه ویژگی هایی دارد؟

پوشیدن گن بعد از زایمان موجب میشود تا جریان خون در بدن شما افزایش پیدا کند. همچنین از عضلات شکم و کمر شما حمایت میکند و در تسکین درد بدن بعد از زایمان موثر خواهد بود. گن مناسب پس از زایمان کمک میکند تا شما احساس بهتری داشته باشید و بدن شما به فرم قبلی خود بازگردد.

میتوانید گن را به صورت روزانه بپوشید و یا به عنوان کمربند استفاده کنید. برخی از انواع مدل های گن قابلیت استفاده پس از جراحی شکم را نیز دارند.

گن مناسب هرگز از زیر لباس مشخص نیست و بندهای بسیار نازک و قابل جابجایی دارد. میتوانید هر ظاهری که میخواهید با پوشیدن گن داشته باشید و با آن احساس راحتی بیشتری کنید.

برخی مدل های گن پس از زایمان دارای فاق باز و راحتی است که نیازی به درآوردن کامل آن در زمان نیاز نداشته باشید. این مدل برای زنان خانه دار و هم خانم های شاغل بسیار محبوب است.

 

لاغری-با-گن-پس-از-زایمان

لاغری با گن پس از زایمان

از آنجا که دغدغه اکثر زنان پس از زایمان کم کردن وزن است، میتوان گفت گن به این مسئله کمک میکند. اما این به تنهایی کافی نیست. ورزش و رژیم غذایی مناسب نیز میتواند در کاهش وزن و تناسب اندام شما بسیار موثر باشد. اما هرگز سراغ جراحی پلاستیک نروید. حداقل تا یکسال بعد از زایمان انجام جراحی زیبایی امکان پذیر نیست و میتوان با خطرات زیادی همراه باشد.

اما پوشیدن گن برای لاغری شکم و پهلو مناسب است و به جمع شدن سریع آن کمک میکند. بستن شکم از دیرباز بین زنان تازه زایمان کرده، مرسوم بوده و امروز با پوشیدن گن ادامه دارد.

استفاده از سایز مناسب کمک میکند تا پهلوها و شکم شما به زودی به فرم قبلی خود بازگردند و به اندام ایده آل خود برسید. به یاد داشته باشید در صورت ایجاد درد و فشار زیاد باید سایز گن خود را عوض کنید.

منابع:

www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

طرز کار دستگاه سونیکید به چه صورت است؟

اساس و مبنای کار دستگاه جنین یاب یا سونیکید با استفاده از امواج فراصوت می باشد. به این
آدمین
25 فروردین 1401

راهنمای جامع دوشیدن شیر مادر

اصلی ترین دلیل دوشیدن شیر مادر، مربوط به زمانی است که نوزاد نیاز به تغذیه دارد اما مادر
آدمین
23 بهمن 1400

اثرات مشارکت مردان در دوران پیش از بارداری

مراقبت های بارداری برای مردان تصمیم یک زوج برای بارداری معمولا بر سلامت زنان متمرکز
آدمین
24 بهمن 1400
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه