logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

مزایای استفاده گن پس از زایمان

آدمین
22 فروردین 1401
دقیقه زمان برای مطالعه

مزایای استفاده گن پس از زایمان از گذشته مشخص بوده است و تنوع زیادی در طراحی و تولید دارند. شکم بند یا گن بعد از زایمان به طور کلی برای جمع کردن و بستن شکم است و فشارهای مختلفی را بر بدن وارد میکند. این محصولات ایمنی متنوعی نیز دارند و به کنترل درد بعد از زایمان کمک میکنند.
گن بعد از زایمان یا شکم بندها، با فشرده سازی شکم در زمان خواب یا راه رفتن موجب کاهش استرس میشود. با استفاده گن میتوانید راحت تر بخوابید و از خواب بلند شوید.

کاهش درد با استفاده از گن پس از زایمان

بستن شکم بند موجب میشود تا سیگنال هایی که به مغز فرستاده میشود، با سیگنال های درد تداخل پیدا کند و درد را کاهش دهد. این کار همچنین به رحم فشار وارد می نماید و به طور بالقوه موجب کاهش خونریزی خواهد شد.

 

گن-پس-از-زایمان

 

گن پس از زایمان چیست؟

پیش از توضیح در مورد کاربرد و فواید شکم بند ها باید به معرفی این محصول بپردازیم. شکم بند یا گن پس از زایمان، کمربند بزرگی است که بعد از بسته شدن روی شکم، به آن فشار وارد میکند و تمام کم را در بر میگیرد. این محصول در اندازه ها و عرض های مختلف تولید میشود که اکثر از جنس الاستیک می باشند.
برخی شکم بندها حمایت ثانویه ای برای بدن ایجاد میکنند. برخی از انواع گن پس از زایمان، دارای بند هایی هستند که به وسیله آن لوله های تخلیه جراحی نگه داشته میشوند.
در صورتی که دوست دارید در مورد گن لاغری و پس از جراحی و زایمان بیشتر بدانید مقاله: گن پس از زایمان چیست؟
استفاده از شکم بند بعد از زایمان یا عمل جراحی شکم، میتواند به بهبود دردهای کمری نیز کمک کند. به این دلیل اغلب استفاده از آنها بعد از سزارین توصیه میشود. بعد از زایمان طبیعی نیز استفاده از گن میتواند در کاهش سایز و درد تاثیر زیادی داشته باشد.

 

کاربرد-گن-پس-از-زایمان

 

موارد کاربرد گن پس از زایمان

  1. برای تسریع در روند بهبودی پس از زایمان طبیعی
  2. کاهش درد کمر بعد از سزارین
  3. بعد از عمل جراحی چاقی
  4. پس از جراحی اکتشافی
  5. بعد از بیرون آوردن رحم
  6. عمل جراحی برداشتن چربی‌های اطراف شکم
  7. در صورت جراحی ستون فقرات
  8. برای افرادی است که دچار آسیب نخاعی می‌شوند.(در این مورد گن برای حمایت از شکم استفاده می شود تا فشار شکم حفظ شود و عملکرد تنفسی بهبود بخشیده شود.)

مزایای استفاده گن پس از زایمان و بستن آن

  1. کاهش درد پس از عمل جراحی
  2. کاهش استرس و پریشانی بعد از عمل
  3. تقویت تنفس عمیق برای بیمار
  4. مراقبت بهتر از بخیه ها پس از سزارین
  5. کمک به حرکت آسان تر پس از سزارین
  6. بهبود و کاهش تورم بدن

 

نکات-مهم-درباره-فواید-شکم-بند-پس-از-زایمان

 

فواید شکم بند پس از زایمان

شما ممکن است بعد از زایمان سزارین به شکم‌بند نیاز داشته باشید. زیرا حاملگی تغییرات زیادی به لحاظ آناتومیک در بدن شما ایجاد کرده و مرکز ثقل بدن تان تغییر یافته است. به این دلیل تعادل بدن شما به هم خورده و وزن زیاد در دوران بارداری، به مفاصل فشار وارد نموده است.
تغییرات هورمونی دوران بارداری نیز موجب شل شدن مفاصل میگردد.

سرعت بخشیدن به برگشت به حالت فیزیکی عادی مادران با کمک گن بعد از زایمان

در این دوران ستون فقرات به دلیل افزایش انحنای کمر، تحت فشار خواهد بود. این امر منجر به درد در ناحیه کمر میشود. این علائم بعد از زایمان هم میتواند ادامه داشته باشد. تا زمانی که بدن به وزن طبیعی و حالت قبل خود بازگردد شما کمر درد را خواهید داشت. این مسئله ممکن است ماه ها زمان ببرد. اما پوشیدن گن می تواند به کاهش این علائم کمک کند و شما سریعتر وزن کم کنید و این موضوع تنها مزایای استفاده گن پس از زایمان نیست و در ادامه به آن میپردازیم.

کاهش ناراحتی و کشش  دیاستاز با بستن گن بعد از زایمان

بعد از زایمان عارضه دیاستاز رخ میدهد. این به معنی دو تکه شدن شکم می باشد. عضلات شکم در دوران بارداری در خط میانی از هم جدا میشوند و بستن گن می تواند کشش و ناراحتی ایجاد شده به این دلیل را از بین ببرد.
بسیاری از تولید کنندگان شکم بند بعد از زایمان، ادعا میکنند که محصولاتشان به بهبود دیاستاز کمک میکند. اما این مسئله قابل اعتماد نیست.

جلوگیری از آسیب دیدگی به کمر و بیماری های مربوط به آن با استفاده از گن

در طول بارداری فشار زیادی به کمر شما وارد میشود. استفاده از گن ها میتواند برای بعد از زایمان انتخاب مناسبی باشد و به بهبودی شما کمک کند. استفاده از شکم بندها از بروز بیماری هایی مثل رادیکولیت، اسکولیوز یا سایر آسیب های کمر جلوگیری میکند.

بهبود مشکلات پوستی پس از زایمان و جراحی با گن

در زمان خرید گن بعد از زایمان به این مورد توجه کنید که زایمان موجب افتادگی پوست، شل شدن پوست و ایجاد کشیدگی روی بدن شما شده است. تمام این موارد میتواند برای شما آزاردهنده باشد. اما استفاده از گن لاغری به طور خاص موجب صاف شدن شکم میشود و موجب تسریع در بهبود وضعیت بدن شما خواهد شد.

گن لاغری بعد از زایمان تنها راه درمان این بیماری نیست و در مقاله راه های درمان افتادگی شکم پس از زایمان به طور کامل درباره دلیل ایجاد این عارضه در مرحله اول و روش های مختلف درمان این بیماری صحبت کرده ایم.

مزایای-استفاده-از-گن-پس-از-زایمان

 

عوارض استفاده از شکم‌بند بعد از سزارین

بستن شکم‌بند بستن بعد از سزارین می‌تواند موجب فشار در اطراف محل جراحی شود و ناراحتی ایجاد نماید. همچنین نفس کشیدن را برای شما دشوار میکند و میتواند تحریکات پوستی را موجب شود.

ممکن است گن عوارض جانبی مثل سختی در هضم غذا، مشکلات پوستی و تنفسی به همراه داشته باشد.

استفاده از گن لاغری برای چه کسانی پیشنهاد نمیشود؟

به طور کلی استفاده از گن بعد از زایمان برای برخی افراد خوشایند نیست. اگرچه هدف از پوشیدن شکم بند کاهش درد باشد، اما در اطراف محل جراحی درد ایجاد میشود. سختی تنفس نیز میتواند از مشکلات دیگری باشد که بستن شکم بند ایجاد میکند. اما در نهایت می تواند موجب کوچک شدن شکم برای مادران بشود.
استفاده از شکم بندها می تواند واکنش آلرژیک، خارش، بثورات جلدی و … را روی پوست موجب شود. برای کاهش خطر، شکم بند را حتما باید مناسب سایزتان انتخاب نمائید. همچنین دقت کنید از جنس پارچه ضد حساسیت باشد تا عوارض کمتری برای پوست شما ایجاد نماید.

 

نحوه-استفاده-از-گن-بعد-از-زایمان

 

 

نحوه استفاده از گن بعد از زایمان چگونه است؟

میتوانید گن بعد از زایمان را از فروشگاه های آنلاین یا داروخانه ها تهیه نمائید. اما حتما دقت کنید که سایز مناسب شما باشد، زیرا در کاهش درد و عوارض آن موثر خواهد بود.

تعیین سایز برای گن به چه صورتی است؟

برای تعیین سایز خود، باید وسیع ترین قسمت بدن (شکم) را اندازه بگیرید. برخی زنان در قسمت پایین تنه (باسن) نیز دچار افزایش سایز میشوند که در زمان خرید گن باید به این مسئله توجه کرد.

چه زمانی میتوان از گن استفاده نمود؟

می توانید با مشورت پزشک و در صورت تایید، در هفته های اول پس از زایمان طبیعی، از گن استفاده کنید.

شما چه زمانی باید از گن استفاده کنید مقاله مطالعه کنید: بهترین زمان استفاده از گن پس از زایمان 

نحوه پوشیدن و بستن شکم بند(گن)

  1. شکم بند را در زیر لباس به دور شکم خود ببندید، به طوری که محل بسته شدن آن در قسمت جلوی بدن شما باشد.
  2. چسب شکم بند باید محکم باشد، اما نه آنقدر که در تنفس شما اختلال ایجاد کند.
  3. باید همیشه شکم بند را تمیز و خشک به تن کنید. زیرا در صورت کثیف بودن یا خیس شدن، میتواند پوست شما را تحریک کند یا منجر به عفونت شود.
  4. استفاده از شکم بندها می تواند احساس بهتری برای شما ایجاد کند. امتحان آن برای شما ضرری ندارد. اما میتوانید در صورت نیاز از محصولاتی مثل کمربندهای لاغری یا کرست کمر نیز استفاده کنید.

به طور کلی استفاده از شکم بند به شکل صحیح میتواند به بهبود عوارض زایمان برای شما کمک کند. در این مورد حتما با پزشک خود مشورت کنید و در صورت ایجاد قرمزی پوست، حرارت یا تورم حتما به پزشک مراجعه کنید.

از گن هایی استفاده کنید که برای شیردهی راحت باشند

بهتر است از گن هایی استفاده کنید که برای شیردهی مناسب باشند. اغلب شکم بند ها از مواد نرم و پارچه های راحت تولید شده اند. به این ترتیب فرآیند شیردهی را آسان تر میکنند و در شیردهی اختلال ایجاد نخواهند کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

روش های تعیین جنسیت جنین

تعیین جنسیت جنین یکی از مسائلی است که از گذشته خانواده ها به آن توجه خاصی داشته اند. در
آدمین
17 اردیبهشت 1401

آزمایش های مهم بعد از سقط جنین

به دنیا آوردن یک کودک سالم چندان مسئله ساده ای نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از
آدمین
28 خرداد 1401

تقویت رحم بعد از سقط جنین

برخی زنان جنین خود را در دوران بارداری از دست میدهند و حاملگی برای آنها با سقط به پایان
آدمین
21 خرداد 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه