logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

طرز کار دستگاه سونیکید به چه صورت است؟

آدمین
25 فروردین 1401
دقیقه زمان برای مطالعه

اساس و مبنای کار دستگاه جنین یاب یا سونیکید با استفاده از امواج فراصوت می باشد. به این ترتیب دستگاه مجهز به پروب است که بسیار حساس می باشد. این پروب دارای ویژگی پیزوالکتریک است و ارتعاشات قلبی را به سیگنال قابل دریافت تبدیل می نماید تا توسط بلندگو ها قابل شنیدن باشد. پیزو الکتریک عبارت است از ماده ای که قادر به تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی و بالعکس است.

طرز کار این دستگاه همانطور که پیشتر گفته شد بسیار آسان است و کافی است پروب دستگاه را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید تا صدای قلب جنین شنیده شود.

برای خواندن و آشنا شدن به صورت کامل با دستگاه سونیکید مقاله روبرو را مطالعه کنید: دستگاه سونیکید چیست؟ 

امروزه دستگاه های سونیکید با ویژگی بهتر همچون پراب با سطح تماس بیشتر و مجهز به سیستم نویزگیر وارد بازار شده اند.

کاربرد این دستگاه بیشتر برای سمع و ضبط صدای ضربان قلب جنین است تا سلامت او از نظر کمی و کیفی بررسی شود.

از این دستگاه در مطب مامایی و مراکز درمانی مختلف استفاده میشود تا علائم حیاتی اولیه جنین بررسی گردد. به طور کلی استفاده از سونیکید برای پزشک ماما ضروری است.

از آنجا که زمان مشخصی برای شنیدن صدای قلب جنین وجود ندارد و براساس چربی دور شکم و فیزیک مادر زمان آن متفاوت است، معمولا (بعد از هفته 14 در مادران لاغر و بعد از هفته 20 در مادران چاق) امکان شنیدن این صدا وجود خواهد داشت.

در صورت عدم شنیده شدن صدای قلب جنین بعد از هفته بیستم امکان سقط او وجود دارد.

ویژگی‌های-دستگاه-سونیکید

 

دستگاه سونیکید چیست؟

دستگاه سونیکید با فناوری امواج اولتراسونیک کار میکند و از ابزارها و تجهیزات مهم پزشکی در حوزه مامایی و مهندسی پزشکی می باشد.

دستگاه جنین یاب، همانطور که از نامش پیداست، برای شناسایی کیفیت و کمیت ضربان قلب جنین به کار گرفته میشود. تشخیص سلامت جنین و زنده بودن آن به تعداد ضربان قلب بستگی دارد.

این دستگاه در انواع مختلف ثابت و پرتابل طراحی و عرضه میشود که تمامی آنها متکی بر امواج فراصوت و استفاده از تئوری دالپر هستند.

سونیکید علیرغم کاربرد آسانی که دارد، حجم کم و قیمت مناسبی نیز دارد که میتوان از آن به راحتی برای کنترل سلامت جنین استفاده نمود. صدای قلب جنین نشانه سلامت اوست و بررسی آن در طی دوران بارداری ضروری می باشد.

 

دستگاه-سونیکید-چیست؟

ویژگی‌های دستگاه سونیکید

کاربری آسان و ساده از مهمترین ویژگی های این دستگاه به شمار میرود. علاوه بر این شما میتوانید در صورت لزوم آنرا همه جا همراه داشته باشید.

تامین انرژی سونیکید از طریق برق و باتری میسر است و در صورت لزوم میتوان آنرا به برق شهری وصل کرد.

دستگاه جنین یاب همچنین مجهز به یک نمایشگر دیجیتال می باشد که امکان مشاهده تعداد ضربان قلب جنین و میزان شارژ باتری را به کاربر میدهد.

این دستگاه از سطح ایمنی بالایی برخوردار است و تمامی اتصالات الکتریکی آن ایمن می باشد.

نمونه های جدیدتر سونیکید مجهز به سیستم نویز گیر هستند تا کیفیت و دقت کاربر در اندازه گیری ضربان قلب جنین و صدای آن بالاتر باشد.

برای کار با سونیکید باید از ژل مخصوص سونیکید استفاده کنید تا دستگاه قادر به انتشار و جذب امواج فراصوت باشد. در زمان خرید باید از مقاومت پراب در برابر جذب ژل و ضربه مطمئن شوید.

معمولا مشکلات این دستگاه ناشی از اتصالات یا کریستال آن می باشد که باید تعمیر شوند. به این دلیل گارانتی و خدمات پس از فروش در زمان خرید بسیار مهم و مورد توجه است. اهمیت و کارایی این دستگاه در حوزه زنان و مامایی بسیار زیاد است. گارانتی مناسب به خرید از فروشگاه مناسب مربوط است، اگر قسط خرید سونیکید را دارید میتوانید از فروشگاه Nini9 خرید خودتان را با خیال راحت انجام دهید.

اجزای-دستگاه-سونیکید

 

اجزای تشکیل دهنده دستگاه سونی کید

  1. پروب
  2. سیم برق
  3. محل اتصال پروب
  4. محل اتصال گوشی
  5. باتری
  6. فیوز
  7. کلید اصلی
  8. نمایشگر جهت نمایش ضربان قلب نوزاد
  9. نمایشگر میزان شارژ باتری
  10. رکوردر صدای قلب نوزاد

چند اشکال رایج در جنین یاب ها

از مشکلات رایج در رابطه با در سونیکید یا جنین یاب، خرابی پروب ها می باشد. پروب به دلیل قطع سیم در ابتدا و یا انتهای آن کارکرد خود را از دست میدهد. جایی که سیم به پروب و قسمت اصلی دستگاه وصل میشود، با قطع کردن سیم و لحیم کاری میتوان آن را تعمیر کرد.

مشکل دیگر اغلب سونیکید ها، ضربه به کریستال پروب می باشد. وقتی کریستال ها ضربه بخورند، باید کل پروب تعویض شود. در این حالت کاربران صدای دستگاه را ضعیف میشنوند که نشانه آسیب به کریستال ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اختلالات بند ناف

بندناف راه ارتباطی جنین و مادر است. بندناف یا طناب نافی از طرفی به جنین و از یک طرف به جفت
آدمین
02 خرداد 1401

علائم گوش درد نوزاد

گوش درد یک بیماری شایع بین نوزادان است و بیشتر کودکان زیر سه سال به آن دچار می شوند. مادر
آدمین
18 خرداد 1401

اثرات مشارکت مردان در دوران پیش از بارداری

مراقبت های بارداری برای مردان تصمیم یک زوج برای بارداری معمولا بر سلامت زنان متمرکز
آدمین
24 بهمن 1400
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه