logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

کودک در هفده ماهگی

کودک در هفده ماهگی

کودکان در آستانه 17 ماهگی ترس از شنیدن صداهای بلند و غیر منتظره دارند. او ممکن است با صدای جاروبرقی، رعد و برق، آژیر و ترکیدن بادکنک به گریه بیافتد و وحشت زده شود.

شما باید خونسردی خود را حفظ کنید و به او نیز اطمینان دهید که چیز ترسناکی وجود ندارد. در آغوش گرفتن و صحبت کردن با او برای آرام کردنش کافی است. به او بگوئید که چگونه با گرفتن گوش هایش از صداهای آزاردهنده در امان باشد و آرام گیرد. او به زودی میفهمد صداها از کجا می آیند و متوجه بی آزار بودن آن ها میشود.

 

تطبیق-خلق‌وخوی-کودکان

 

تطبیق خلق‌وخوی کودکان

پس از تولد به مرور سرنخ هایی درباره رفتارهای او به دست می آورید. شیوه تعامل کودکان در این سن به شما اطلاعات زیادی در مورد واکنش های احتمالی او در آینده خواهد داد.

فرزند شما ممکن است انعطاف پذیر باشد و به راحتی با شرایط وفق پیدا کند. برخی کودکان به زمان بندی و هشدار قبلی برای تغییر نیاز دارند. پس بهتر است شرایط روحی مناسب را برای او ایجاد کنید تا خلقیاتش تغییر کند.

اگر فرزند شما با داشتن خواب عصر، خوش رفتار میشود و بهتر عمل میکند، از خواب عصر او مطمئن شوید. اگر در برخورد با موقعیت های جدید کم رو و کم حرف است، به او فرصت بیشتری برای آشنایی و صمیمیت بدهید. او برای اینکه احساس راحتی در محیط های غریبه داشته باشد، به شما اتکا میکند. با احترام به نیازهایش میتوانید کمک کنید با جهان بیرون بهتر روبرو شود.

گاهی با تغییرات کوچکی در محیط زندگی میتوانید در تعامل داشتن به دیگران به کودکتان کمک کنید. البته وظیفه شما این نیست که زندگی را کاملا مفرح و خالی از کلافگی برای او کنید. فرزند شما بالاخره ناراحتی و گریه را تجربه میکند و این بخشی طبیعی از رشد او است. تنها مراقبش باشید و راهکارهای رفتار و حرف زدن را به او را مطالعه کنید.

 

آموزش و تربیت برای کودکان نوپا

والدین گمان میکنند باید خوب و بد را برای کودک شان توضیح دهند. اما او خود به مرور مفاهیم خوب و بد را درک میکنند و بیشتر رفتارهای شیطنت آمیز آنها از روی نافرمانی نیست. این رفتارها برای این است که محدودیت های را بسنجد و بداند دقیقا برای چیست و تا کجا آزادی خواهد داشت.

گاهی کارهای او از سر کنجکاوی است و درباره کارهایش سوال میکند. مثلا میپرسد اجازه دارم با قاشق بازی کنم؟ یا این هویج را پرت کنم؟

بهتر است حین راهنمایی و هدایت رفتار او آرام و خونسرد باشید. اگر او کاری انجام میدهد که مورد تائید شما نیست، آن را نادیده نگیرید و تنها با آرامش برخورد کنید. اگر انتظار شما از او روشن واضح باشد، احساس امنیت بیشتری هم خواهد داشت.

 

مراسم-پیش-از-خواب-برای-کودکان

 

مراسم پیش از خواب برای کودکان

اگر فرزند شما پیش از خواب کارهای روتین را برای انجام دارد، راحت تر به خواب میرود. این برنامه باید به انداه ای طول بکشد که او را آماده خواب کند. اما آنقدر هم نباید طولانی باشد که انجام آن برای شما دشوار باشد یا او را بدعادت نماید.

بهتر است بخش های ثابتی مثل حمام یا نظافت، پوشیدن لباس خواب، مسواک زدن، خواندن کتاب و در آغوش گرفتن را در آن بگنجانید و با این کارها او را بخوابانید. از فعالیت های سنگین و پرسر و صدا که انرژی را برانگیخته میکند خودداری کنید.

 

پایان-چرت-صبحگاهی

 

پایان چرت صبحگاهی

کودکان بین 15 ماهگی تا 18 ماهگی، به خواب کمتری نیاز دارند و چرت عصرگاهی برای آنها کافی خواهد بود. در ابتدا ممکن است این استراحت کمی طولانی باشد، اما نباید به شب نزدیک شود، زیرا بی خوابی در شب را تجربه خواهد کرد.

کودک شما ممکن است هوز در ساعاتی که قبلا چرت صبحگاهی داشت، به استراحت نیاز داشته باشد. به این منظور به او یک میان وعده بدهید و بگذارید دراز بکشد یا برایش کتاب بخوانید. بهتر است ساعاتی در روز را به خواب بگذراند وگرنه در شب کج خلق و ناراحت خواهد بود.

 

تماشای-تلویزیون-و-کامپیوتر-برای-کودکان

 

تماشای تلویزیون و کامپیوتر برای کودکان

کارشناسان و پزشکان کودک توصیه میکنند تا پیش از دو سالگی کودک برای سرگرمی از تلویزیون و تبلت و … استفاده نکند. برخی برنامه های مربوط به کودکان میتواند برای آنها سرگرم کننده باشد، اما باید این سرگرمی کنترل شود و تمام روز را به این کار اختصاص ندهید.

برای مشغول نگه داشتن کودک ناآرام ممکن است استفاده از شبکه های تلویزیونی و بازی موبایلی راهکار خوبی باشد اما به مرور کودک به این کار عادت میکند و این کار اصلا توصیه نمیشود.

بهتر است به این منظور او برنامه هایی را تماشا کند که ریتم آرام تری دارند و برای کودکان ساخته شده اند. خیلی از والدین گمان میکنند استفاده از این برنامه ها موجب بهبود تعامل در فرزند آنها خواهد شد. اما کتاب خواندن، آواز خواندن، بازی کردن و شنیدن موسیقی برای فرزند شما در این سن مناسب تر خواهد بود.

 

زبان-بدن-در-کودکان

 

زبان بدن در کودکان

کودکان نوپا شیطنت های زیادی دارند که بامزه و شیرین است. خنده شما در برابر کارهای او حاوی این پیام است که به او اهمیت میدهد و او را دوست دارید. اما برخی رفتارها مثل بدرفتاری با همسالان یا خواهر و برادر موجب عصبانیت شما خواهد شد. او این ها را با زبان بدن و اخم کردن متوجه نمیشود و بهتر است از لحن مناسب و کلمات برای بیان نظرتان استفاده کنید.

ابتدا مطمئن شوید که لحن و حالت بدن شما ناراحتی تان را منتقل کند. سپس از کلام ناخوشایند استفاده کنید. سر او داد نزنید و اخم نکنید، تنها تذکر بدهید. اگر تذکر را نادیده گرفت به این معنی است که حرف شما را درک نکرده است. بهتر است با کلمات کوتاه برای او قصد خود را توضیح دهید.

 

نافرمانی در کودکان

برخی کارها مثل بستن کمربند ماشین برای کودکان دشوار است و ممکن است در برابر آنها مقاومت کند. معمولا بچه ها با دست و پا زدن یا جیغ زدن مخالفت خود را اعلام میکنند.

برای راحت شدن کار با چیزی حواس او را پرت کنید. مثلا اسباب بازی خاص یا کتابی که دوست دارد را به او بدهید و یا با او شوخی کنید تا حواسش از این کار پرت شود.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader