logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

کودک در نه ماهگی

کودک در نه ماهگی

از تولد کودک شما نه ماه میگذرد و او همچنان دارد مراحل رشد منحصر به فرد خود را طی میکند. با اطلاعاتی که در این مطلب میخوانید خواهید دانست که او چه پتانسیل هایی برای رشد دارد . اما لزوما ممکن است توانایی های او با این موارد مطابق نباشد.

پس نگران نباشید، زیرا او برای رشد وکسب مهارت هنوز زمان دارد، به خصوص اگر او زودتر از زمان موعد برای زایمان به دنیا آمده است.

 

توان-ایستادن-در-کودک-نه-ماهه

 

راه رفتن با چهار دست‌وپا

کودک در نه ماهگی شروع به خزیدن میکند و با هل دادن شکم خود روی زمین سینه خیز میرود. برخی کودکان با حرکت دادن باسن خود به جلو حرکت میکنند و یک دست را در پشت تکیه داده و در مقابل باسن را به جلو میکشند.

این مدل راه رفتن یک روش موثر برای حرکت بدون کمک دیگران است. در ابتدا او معمولا یاد میگیرد دست هایش را به جلو بکشد و سپس چهار زانو حرکت کند. ممکن است او از یک زانو برای حرکت کردن استفاده نماید.

استفاده از انواع روش سینه خیز رفتن، عضلات مرتبط با این حرکت را در بدن کودک تقویت میکند. تماشای او در این حال برای شما جذاب خواهد بود.

 

توان ایستادن

کودک نه ماهه شما میتواند دست خود را به مبلمان بگیرد و بایستد. اگر او را کنار یک مبل قرار دهید، میتواند خودش را بالا بکشد و بایستد، نگران افتادن او نباشید و سعی کنید کف خانه را با فرش بپوشانید تا راحت باشد.

برخی والدین دراین مرحله برای کودک خود وارکر تهیه میکنند. واکر کودک وسیله خوبی نیست. زیرا ممکن است کودک از آن برای رسیدن به وسیله هایی استفاده کند که ایمن نیستند. به علاوه استفاده از این وسیله او را برای بازی روی زمین بی علاقه میکند.

بازی های زمینی میتواند به او فرصت دهد تا برای چهار دست و پا راه رفتن و کشیدن خود به بالا انگیزه داشته باشد. به این ترتیب راه رفتن را زودتر یاد خواهد گرفت.

 

تحرک-آزادانه-برای-کودکان-نه-ماهه

 

تحرک آزادانه برای کودکان

به یاد داشته باشید با شروع ایستادن و حرکت کردن، دوره زمین خوردن و ضربه خوردن او نیز شروع شده است. این بخش اجتناب ناپذیری از رشد اوست، اگرچه ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد. سعی کنید از تماشای او لذت ببرید و او را محدود نکنید.

میل ذاتی شما برای مراقبت از کودک، امکان رشد و یادگیری را از او میگیرد. پس بهتر است غریزه تان را مهار کنید و از توان او برای تجرک لذت ببرید. تنها کافی است خانه را برای باز و تحرک او امن کنید.

همچنین بهتر است اشیای شکستنی را از جلوی دست او بردارید و تغییراتی را در خانه برای حفظ ایمنی او انجام دهید.

الان وقت دور کردن ریسمان های پرده و پوشاندن گوشه های تیز میزها، نصب قفل روی برخی کابینت ها و قرار دادن گلدان ها روی میزها و جاهای بلند است.

باید داروها و مواد شوینده را از دسترس او دور کنید و روی پریزها را بپوشانید. نصب گیت محافظ بالای پله ها و ایمنی آنها نیز مهم است.

 

کشف-و-شناخت-اشیا-در-کودکان-نه-ماهه

 

کشف و شناخت اشیا

کودک در نه ماهگی در حال شناخت و کشف اشیاء می باشد و با تکان دادن، ضربه زدن، انداختن، پرتاب کردن و کشیدن میخواهد آنها را بشناسد. به دهان بردن یکی از عادات کودکان در این سنین است و به شناخت او از جهان پیرامونش کمک میکند. بهتر است اشیاء زیادی را در اختیار او قرار دهید تا بتواند به هم بزند، بپیچاند، تکان دهد، بیاندازد یا از هم جدا کند.

او همچنین مجذوب اسباب بازی هایی خواهد شد که کارکرد خاصی ندارند، اما میتواند راحت با آنها بازی کند. چیزهایی مثل تلفن پلاستیکی. بهتر است استفاده از آن را با او تمرین کنید و با او مکالمه داشته باشید. در ماه های آینده یاد میگیرد از اشیاء برای مقاصد خاصی استفاده کند.

به عنوان مثال از برس برای شانه زدن، لیوان برای نوشیدن و تلفن برای حرف زدن استفاده خواهد کرد.

در این مرحله از رشد علاقه به انداختن اشیاء دارد و همچنین اگر چیزی برایش آشنا باشد، ممکن است به آن اشاره کرد. وقتی چیزی را پرت میکند، دوست دارد برداشتن شما را نگاه کند و این بازی برای او جذاب است.

 

وضوح بینایی

بینایی کودک شما قبلا کمتر بود و حالا درک عمق و وضح برای او دو برابر شده است. او اجسام نزدیک را به خوبی میبیند و اجسام دور را اگر در یک اتاق باشند مشاهده خواهد کرد. رنگ های نیز برای او واضح هستند و در آینده این وضوح تغییراتی برای او خواهد داشت.

 

استفاده از انگشتان در کودک نه ماهه

کودک شما به دنبال اشیایی که انداخته است میرود و انگشت سبابه خود را به سمت آنها میگیرد. او اشاره کردن را یاد گرفته و میتواند از انگشتانش برای برداشتن غذاها و نگه داشتن آنها در مشت استفاده کند. همچنین اموخته دستش را باز کند و چیزی را با دقت بیاندازد.

او علاقه مند به بازی با اشیاء و فرو کردن انگشت در آنها نیز هست. ممکن است انگشتش را در تمام سوراخ ها و منافذ فرو کند و شما باید مراقب پریزهای خانه باشید تا خطرساز نشوند.

 

ترس‌ در کود‌کان

در نه ماهگی بیشتر پیش می آید که کودک از ناشناخته ها بترسد. صدای درزدن، سوت کتری و … میتواند او را بترساند. وقتی این اتفاق افتاد، بهترین راه حل آرام کردن و قوت قلب دادن به اوست. اگر ترسید او را در آغوش بگیرید و ببوسید.

 

آغاز-به-راه-رفتن-در-کودکان-نه-ماهه

 

آغاز به راه رفتن در کودکان

در حالی که نه ماهگی کودکتان رو به اتمام است، باید به فکر کفش هایی برای او باشید. او کم کم آغاز به راه رفتن میکند و به آنها نیاز خواهد داشت.

او خود را از پله ها بالا میشکد یا با گرفتن پایه های مبل تلاش در برخاستن دارد. برخی کودکان در این سن ممکن است چند قدم نیز بردارند.

تعداد کمی از کودکان در این سن شروع به راه رفتن میکنند، دیگران ممکن است تا اوایل دو سالگی نیز راه نیافتند. طیف گسترده ای از کودکان در این میانه قرار دارند و در آغاز یکسالگی راه رفتن را شروع میکنند.

برای کمک به کودک جهت آغاز به راه رفتن بهتر است در مقابل او بیاستید یا زانو بزنید و دستهایش را نگه دارید. او آرام به سمت شما می آید و برای ادامه این مسیر دست های خود را به سمت او دراز کنید.

او همچنین در حال یادگیری بلندشن از زمین و راه رفتن است. لازم است زانوی خود را خم کند و سپس از روی زمین بلند شود. این آسان نیست و از هرکاری ممکن است برای او سخت تر باشد. در حال تمرین این کار ممکن است بارها بیافتد. بهتر است به او ملایمت نشان دهید و او را به حالت نشسته برگردانید.

بهتر است ارتفاع تشک تخت او کم باشد. او ایستادن را در تخت نیز تمرین میکند و باید ایمنی لازم را داشته باشد.

 

ایمن‌ کردن خانه برای کودکان

باید تمام اتاق ها، محیط خانه و به خصوص آشپزخانه برای کودک شما امن باشد. این یک ضرورت است.

بهتر است اول روی در تمام کابینت ها قفل بگذارید. تمام مواد شوینده و سمی را از دم دست بردارید و این محل را کاملا ایمن کنید. او به خصوص به وسائلی که شما بیشتر با آنها کار میکنید علاقه مند است و باید بیشترمراقب او باشید.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader