logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

کودک در ده ماهگی

کودک در ده ماهگی

در آغاز ده ماهگی کودک شما بیش از قبل با اضطراب جدایی دست و پنجه نرم میکند. این حس در او در بالاترین حد خود است و نشان از وابستگی کودک به شما می باشد. گریه و دلتنگی او ممکن است آزاردهنده باشد، اما بهتر است او را آرام کنید.

برای اینکه دیگران به او نزدیک شوند، بهتر است این کار را آرام انجام دهند و اجازه دهند که او اولین قدم را برای برقراری ارتباط با آنها بردارد. ممکن است برای تسکین خود و مقابله با اضطراب شروع به مکیدن انگشت شست یا پستانکش بکند. این کار اشکالی ندارد و این یک روش طبیعی کودکان برای آرام کردن خودشان است.

 

سفر-رفتن-با-کودک-ده-ماهه

سفر رفتن با کودک

اگر ضرورت دارد که برای مدت طولانی از او دور باشید، برای هر دوی شما دشوار است. او به شرایط قابل پیش بینی و چهره های آشنا عادت کرده و در جاده بودن میتواند حس امنیت او را برهم بزند. همچنین دیدن مکان های جدید و دیدن آدم های غریبه برای او تجربه تازه ای خواهد بود.

او در این مفهوم سفر را درک نمیکند و همه چیز برای او غریبه است. اگر تصمیم به سفر دارید، بهتر است آماده بدخلقی و ترس او باشید. او در طول سفر به شما میچسبد و ممکن است ناراحتی کند.

بهتر است برای او سرگرمی ایجاد کنید. مثلا کتاب های تصویری، اسباب بازی سخنگو، لگو و عروسک هایش را برای او بردارید. این کار شرایط را برای مقابله او با غریبه ها فراهم میکند و فشار را از روی شما نیز برمیدارد.

 

حافظه و خاطرات کودکان

در ده ماهگی کودک شما میتواند اطلاعات جزئی تری را در حافظه خود نگه دارد. مثلا جای اسباب بازی های را به یاد می آورد و کارهایی که هفته قبل انجام داده اید را تقلید میکند.

این مهارت نشان میدهد او حافظه کوتاه مدت دارد و برخی جزئیات یک تجربه را میتواند به یاد بیاورد. اما هنوز قادر به یادآوری تجربه های دورتر نیست. حافظه خودآگاه و دراز مدت تا زمانیکه کودک واقع نتواند صحبت کند توسعه نمی یابد. این ویژگی در دو یا سه سالگی قوت میگیرد.

 

بازی-و-یادگیری-در-کودکان-ده-ماهه

 

بازی و یادگیری در کودکان ده ماهه

کودک شما میتواند اشیاء را در یک ظرف قرار دهد و آنها را به بیرون پرت کند. اگر به او یک سبد پلاستیکی بدهید، او این مهارت را بارها تمرین خواهد کرد. اگر او با لگو بازی میکند، مراقب باشید، زیرا ممکن است در هر جای خانه آنها را بیاندازد و این دردسرساز خواهد شد.

کودکان در این سن تمایل به بازی با دستگیره، اهرم و در نیز دارند. دوست دارن در را باز و بسته کنند و اتومبیل های پلاستیکی خود را روی زمین بکشند.

اگر وسیله ای را دور از دسترس او قرار دهید، ممکن است اعتراض کند و برای داشتن آن قاطع و جسور شود. کودک شما شروع به شناساسندن نیازهای خود کرده و بهتر است هرچیز نامناسبی را از او دور کنید.

نیمی از کودکان دراین سن تمایل به انتقال اشیاء دارند، ممکن است وسیله ای را به کسی بدهند و سپس بخواهند آنرا پس بگیرند. بهتر است همبازی او شوید. مثلا یک توپ را به سمت او قل بدهید و از او بخواهید آنرا سمت شما برگرداند. او دوست دارد خوراکی های خود را با شما قسمت کند، پس بهتر است مشتاقانه این کار او را بپذیرید.

 

درک-زبانی-در-کودکان

 

درک زبانی در کودکان

آنچه کودک از زمان تولد شنیده، هجاها و آواها، کم کم سحر میکنند و او آغاز به گفتن کلماتی خواهد کرد. ان کلمات واضح نیستند و اصوات نامفهومی هستند که او در تلاش برای به کار بدرن آنها است. تصور شما این است که او دارد صحبت میکند، اما او تنهایی صداهایی را از هنجره بیرون میدهد. بهتر است او را تشویق کنید و به او پاسخ دهید.

او بیشتر لحن و صدا را میفهد و خود کلمات را متوجه نخواهد شد. او رضایت و ناراحتی را از لحن شما متوجه میشود و به این دلیل بهتر است شما از کلمات کوتاه برای ابراز حس خود استفاده کنید. مثلا بگوئید “خیلی خوب” یا ” کارت عالی بود”.

هرچه بیشتر با او صحبت کنید، او زودتر حرف زدن را یاد میگیرد. حتی وقتی در حال انجام کارهای دیگر هستید نیز با او صحبت کنید تا ارتباط با دیگران را بیاموزد.

او هنوز “نه” شنیدن را درک نکرده و ممکن است از شما اطاعت نکند. پس بهتر است از این کلمه استفاده نکنید و وقتی در حال انجام خرابکاری است، او را از آن محل دور کنید و به کار جدید مشغول سازید.

 

رشد-و-شکوفایی-شخصیت-در-کودکان-زیر-یکسال

 

رشد و شکوفایی شخصیت در کودکان زیر یکسال

شخصیت کودکان تا پایان یک سالگی هنوز در حال شکل گیری است. او ممکن است بسیار اجتماعی باشد و به هم لبخند بزند. برخی کودکان خجالت تر هستند و وقتی غریبه ها میخواهند با آنها هم صحبت شوند، صورت خود را میپوشانند.

کودک شما نیز ممکن است با بررسی وضعیت از جلو رفتن و معاشرت امتناع کند و آرام باشد یا به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند. او برای جلب نظر شما ممکن است سرش را تکان دهد و یا برای خداحافظی دستش را بلند کند.

او در عین حال نظرات شخصی خود را نیز بروز میدهد و ممکن است وقتی در حال بستن کمربند ماشین برای او هستید ابراز ناراحتی نماید.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader