logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

کودک در بیست ماهگی

کودک در بیست ماهگی

کودک شما در این زمان آماده استفاده از توالت می باشد. میتوانید به او در این باره آموزش دهید و او را تشویق به این کار کنید. برخی کودکان به تقلید از بزرگتر ها این کار را انجام میدهند.

در این سن استفاده از یک لگن مخصوص میتواند به او در یادگیری توالت کمک کند. این احتمالا راحت ترین راه است تا او به این کار تشویق شود. وسیله ای به نام مبدل توالت کودک وجود دارد که میتوانید با آن کودک را تشویق به استفاده از توالت نمائید. او برای انجام بهتر این کار باید آنقدر بزرگ باشد که بتواند تنهایی روی توالتش بنشیند.

برای اینکه او را به استفاده از توالت ایرانی کنید، زحمت شما بیشتر خواهد بود. او ممکن است از نشستن روی توالت بترسد یا نتواند تعادل خود را حفظ کند. اما به هرحال با کمی صبوری میتوانید او را برای یادگیری این کار کمک کنید.

 

بی-خوابی-در-کودکان-نوپا

 

کودکان سحرخیز

داشتن یک کودک سحرخیز برای برخی والدین مطلوب نیست. اگر کودک شما خیلی سحرخیز است، میتوانید اتاق او را برای خواب طولانی تر مطلوب کنید. مثلا با نصب پرده ضخیم جلوی نور را بگیرید یا سر و صدای کمتری در خانه ایجاد نمائید. اگر هر روز ساعت بیدار شدن او جلوتر می آید، بهتر است زمان خواب شب را به تاخیر بیندازید و یا چرت روزانه را کوتاه کنید.

بی خوابی در کودکان نوپا

ممکن است در این سن، کودک شما دچار بی خوابی شود و حتی لالایی و خواندن داستان هم او را آرام نکند. دلیل بی خوابی او میتواند تصورات و تصویرسازی های پیش از خواب باشد که به تازگی سراغش آمده اند.

گاهی فکر میکند مجبور به خواب است، در حالیکه پدر و مادر بیدار هستند. این اتفاق به خصوص برای کودکانی که صدای تلویزیون و صحبت کردن دیگران را میشنود دشوارتر خواهد بود.

برای اینکه شب راحت تر بخوابد، میتوانید فعالیت ها و بازی های روزانه او را بیشتر کنید. بهتر است خودتان نیز برنامه منظمی برای خواب داشته باشید تا او نیز به اندازه کافی استراحت کند. از کش دادن و طولانی کردن برنامه های روتین پیش از خواب پرهیز کنید و محدودیت هایی برای خواب او بگذارید.

 

احساس-کلافگی-در-کودکان

 

احساس کلافگی در کودکان

حتی شادترین و اجتماعی ترین کودکان نیز گاهی بهانه گیر میشوند. آنها با این رفتار میخواهند اعلام کنند طاقت ندارند یا بی حوصله اند.

کودک شما در این سن به سرعت در حال یادگیری و اصلاح مهارت های خود است و ممکن است گاهی کلافگی و گیجی را نیز تجربه کند. اگر لازم است به او پاسخ مناسب دهید و نشان دهید از ناراحتی او ناراحت هستید. احساسات او را باید به رسمیت شناخت تا از طوفان های عاطفی بگذرد.

اگر گریه کرد و به شما چسبید، با بغل کردن و پرت کردن حواسش او را آرام کنید. او را تشویق کنید تا به آرامی منظور خود را بگوید و نگذارید بهانه گیری عادتش شود.

اسباب بازی یا شی آرامبخش او را نزدش ببرید و تلاش کنید در کنارش بمانید. معمولا کودکان در این سن به عروسک یا وسیله ای وابستگی دارند، میتوانید از آن برای آرام کردنش استفاده کنید.

زمانی برای بازی با او بگذارید. این رفتارها در آینده به او در کنترل احساسات و عواطف ش کمک خواهند کرد. او به مرور درک بهتری از جهان به دست می آورد و بی طاقتی و بی حوصلی هایش رفع خواهد شد.

 

ملاقات با پزشک کودکان

وقتی مجبور هستید کودک نوپا را برای معاینه پیش پزشک ببرید، ممکن است به دلیل بی حالی، ترس او از این کار بیشتر شود. او ممکن است تجربه خود از واکسن را به معاینه پزشک ربط دهد و مضطرب شود.

در این حال نیز همراه داشتن عروسک محبوبش او را آرام خواهد کرد. میتوانید در زمان معاینه او را روی پایتان بنشانید تا آرام تر شود.

 

تربیت از طریق استدلال

برای کودکان دلیل آوردن و استدلال در تریبت موثر نیست و جواب نمیدهد. کودک نوپای شما حتی در بهترین شرایط هم نمیتواند عقلانی فکر کند و توضیحات دور و دراز برای او قابل درک نخواهد بود. پس بهتر است قانون و مقررات خود را بسیار کوتاه و ساده به او اعلام کنید.

 

راه-رفتن-و-افتادن-در-کودکان-نوپا

 

راه رفتن و افتادن در کودکان نوپا

کودک شما تعادل خوبی در زمان راه رفتن دارد و عضلات دست و پای او قوی تر شده است. او مهارت لازم برای بالارفتن از پله ها را دارد و میتواند به تنهایی این کار را انجام دهد.

برخی کودکان در اکتشاف محتاط هستند و برخی دیگر بسیار جسور و بی واهمه عمل میکنند. بالارفتن برای تمام کودکان شاد و مفرح است، اما نمیتوان از نکات ایمنی برای آنها چشم پوشی کرد. باید برای او رشون کنید که بالارفتن از کجاها مجاز است و به اندازه کافی مراقب او باشید.

او از خطرات آگاهی ندارد و ممکن است به خودش آسیب بزند. افتادن او بدیهی است و افتادن وسیله ها روی نیز ممکن است. برخی کودکان در زمان بازی و بالارفتن ممکن است موجب افتادن میز و مبل شوند. افتادن تلویزیون تخت اتفاقی است که معمولا رخ میدهد و برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است تلویزیون را به دیوار نصب کنید.

راه هایی مثل پیچ کردن به دیوار برای محکم نگه داشتن وسیله هایی که احتمال سقوط برای آنها هست، راه حل خوبی میتواند باشد. گذراندن وقت بیورن از خانه و بازی در پارک به تخلیه انرژی او کمک میکند. به این ترتیب نگهداری کودک در خانه راحت تر خواهد بود.

 

تقویت-تخیل-در-کودکان

 

تقویت تخیل در کودکان

برای تقویت تخیل در کودکان میتوانید بازی هایی مثل عروسک گردانی با او انجام دهید. برای او یک عروسک بسازید یا تهیه کنید که بتواند آنرا حرکت داده و بازی کند. میتوانید خودتان آنرا حرکت دهید و جای عروسک صحبت کنید.

برای بازی از جملات کوتاه استفاده کنید. مثلا به کودک بگوئید : سلام هانا، من جوجه ام. دست هاتو ببینم! میتونم دستاتو بگیرم؟ وای چقد نرمی…

عروسک میتواند تقاضای بغل شدن، دست دادن، خوابیدن، شنیدن داستان و کارهایی از این دست را داشته باشد.

انجام بسکتبال کیسه ای نیز برای او جذاب است. داشتن یک سبد بزرگ و توپ میتواند برای او سرگرمی خوبی شود. بهتر است کنار او بنشینید. این کار را با او تمرین کنید تا یاد بگیرید چگونه توپ را داخل سبد بیاندازد.

وقتی بازی را خوب انجام داد او را تشویق کنید. ایجاد ارتباط عاطفی با فرزندتان به توسعه تعامل او در آینده کمک خواهد کرد.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader