logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

هفته سی و چهارم بارداری

هفته سی و چهارم بارداری

هفته سی و چهارم بارداری زمانی است که خواب شما کمتر میشود و استراحت کمتری خواهید داشت. زیرا شکم تان بزرگ شده و فشار زیادی به مثانه وارد میکند. به این ترتیب دائما نیاز به استفاده از توالت خواهید داشت. به دلیل بی خوابی ممکن است کم حافظگی و حواس پرتی هم به سراغتان بیاید. تغییرات دیگری را نیز تجربه میکنید که درادامه به آنها نیز اشاره خواهیم کرد.

 

وضعیت-جنین-در-هفته-33-بارداری

 

وضعیت جنین در هفته سی و چهارم

جنین در هفته سی و چهار بارداری وزنی حدود 2146 گرم دارد و طول بدن او به 45 سانتی متر رسیده است. بیشترین وزنی که به کودک اضافه میشود به دلیل ذخیره چربی است تا از سرمای هوا، پس از تولد جفظ شود. بدن جنین حالت پرد تری به خود گرفته و سیتم عصبی او در حال کامل شدن است. ریه ها نیز کامل شده اند و او برای تولد اماده میشود.

احتمال بروز زایمان در این هفته وجود دارد و تقریبا 99 درصد کودکانی که به این مرحله از رشد میرسند، در صورت زایمان زودرس میتوانند بیرون از رحم مادر به حیات خود ادامه دهند. همچنن به عوارض ناشی از تولد زودرس نیز مبتلا نخواهند شد.

مغز جنین نیز تکامل یافته و کاملا میتواند بشنود، ببیند و به خاطر بیاورد. او دارای شخصیت ویژه ای است و به زودی میتوانید چهره کامل شده او را ببینید.

اگر فرزند شما پسر باشد در این هفته بیضه هایش از شکمش به سمت کیسه پایین آمده اند. برخی از نوزادان پسر با بیضه های پایین نیامده متولد میشوند و این رشد تا یکسالگی آنها ادامه خواهد داشت.

 

وضعیت-مادر-در-هفته-سی-و-چهارم-بارداری

 

وضعیت مادر در هفته 34 حاملگی

مادران در این هفته احساس خستگی زیادی دارند و بهتر است فعالیت های غیرضروری را کنار بگذارند. اگر نیاز دارید برای مدت طولانی بیاستید بهتر از شکم بند مخصوص دوران حاملگی استفاده کنید. این پوشش خوبی برای شکم شماست و از آن محافظت میکند. همچنین وزن شکم به این ترتیب در تمام بدن پخش خواهد شد.

اگر مدت زیادی را نشسته یا خوابیده اید، سریع از جای خود حرکت نکنید. این کار موجب افت فشار خون میشود. زیرا خون در پاها ی شما جمع شده است و در زمان برخاستن ممکن است احساس سرگیجه کنید.

اکثر پزشکان ماما به مادران توصیه میکنند در این زمان از ماساژ پرینه (ناحیه بین واژن و مقعد) استفاده کنند. این ماساژ درد و پارگی را در زمان زایمان کاهش میدهد و عضلات برای بیرون امدن نوزاد آماده تر خواهند بود.

برای برخی خانم ها ممکن است استفاده از این ماساژ راحت نباشد. باید گفت پرینه لزوما مانع از پاره شدن مقعد نخواهد شد. امابهتر است آنرا تجربه کنید تا زایمان راحت تری داشته باشید.

در هفته های پایانی بارداری ممکن است تاول هایی را روی شکم خود مشاهده کنید و احساس خارش داشته باشید. این تاول ها گاهی تا زیر ران و کفل نیز ادامه دارند و باید گفت کهبی خطر هستند. بثورات جلدی و کهیرها معمولا در این دوره رخ میدهند و برای درمان آنها بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 

نشانه-های-حاملگی-در-هفته-سی-و-چهارمر

 

نشانه های حاملگی در هفته سی و چهارم

تهوع و استفراغ :

در سه ماهه سوم حاملگی در اثر فشاری که رحم به معده وارد میکند، یا به دلیل کاهش انقباضات شکمی، ممکن است تهوع و استفراغ را تجربه کنید. برای کاهش این حالت میتوانید برای میان وعده از بیسکوئیت یا غذاهای کم حجم تغذیه کنید.

اگر این کارها شما را آرام نکرد، ممکن است تهوع عامل دیگری داشته باشد. بهتر است به پزشک مراجعه کنید و در مورد مشکلات گوارشی از او مشورت بگیرید. ممکن است این حالات عوارض بیماری های کبدی باشد.

 

ورم بارداری :

ورم کردن بدن به ویژه در ماه های پایان حاملگی طبیعی است. ولی اگر به صورت ناگهانی و سریع رخ داد و یا با سردرد و سرگیجه همراه بود باید به پزشک ماما مراجعه کنید.

برای کاهش ورم بهتر است در حالت خوابیده به پهلوی چپ دراز بکشید و به طور منظم ورزش کنید. پاها و بازوها باید در سطحی بالاتر از قلب قرار بگیرند تا روند خونرسانی در بدن بهبود یابد.

میزان مصرف کالری و پروتئین را کنترل کنید و روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید. بهتر است زیاد نمک نخورید و از ایستادن و نشستن طولانی خودداری کنید. مصرف زیاد قند و چربی نیز برای شما خطرناک خواهد بود.

 

تغذیه-در-هفته-سی-و-سوم-بارداری

 

تغذیه هفته سی و چهارم حاملگی

در هفته سی و چهارم دوران بارداری، جنین به سرعت درحال رشد است و لازم است در تغذیه خود دقت کنید. وجود 5 تا 6 وعده غذایی مقوی و کم حجم برای بدن در طول روز لازم است و بسیار بهتر است وعده های غذایی پرحجم می باشد. غذاهای سنگین موجب سوزش معده خواهند شد.

برای داشتن رژیم مناسب در اینهفته باید از پروتئین و کربوهیدارت تغذیه کنید. این مواد در غذاهایی مثل جوجه کباب، نان سبوس دار، حبوبات، دوغ، میوه، پنیر و بیسکوئیت موجود هستند.

انواع معجون مغزدار و کشمش، یک لیوان شیر و تکه های میوه مثل سیب آغشته به کره بادام زمینی میتواند برای شما مفید باشد.

مهم است که در اینهفته اضافه وزن پیدا نکنید. اما اگر وزن شما بیشتر از مقداری باشد که انتظار دارید لازم است در روند تغذیه و سلامت خود تغییراتی ایجاد کنید.

ورزش را به طور مرتب ادامه دهید و مراقب تغذیه خود باشید. اضافه وزن به هر حال ممکن است موجب دیابت شود. اما به هر حال بسیاری از خانم ها با وجود اضافه وزن کودکان سالمی به دنیا می آورند.

در آخرین هفته های بارداری هرچه جنین بزرگ و بزرگتر میشود خوردن 5 تا 6 وعده کوچک در طول روز بهتر از خوردن سه وعده بزرگ و حجیم است زیرا حالت دوم باعث سوزش معده میشود.

در مورد مصرف میان وعده برای افزایش انرژی هم غذاهایی را انتخاب کنید که حاوی پروتئین و کربوهیدرات باشند. غذاهایی مانند یک تکه مرغ همراه با نان گندم کامل، ماست و میوه، پنیر و شیرینی، حبوبات و شیر، آجیل و کشمش، یک لیوان شیر و یک عدد میوه، همراه با کره بادام زمینی یا برنج و لوبیا.

 

 

سونوگرافی-هفته-34-بارداری

 

سونوگرافی هفته 34 حاملگی

در این هفته شما نیز به سونوگرافی نخواهید داشت. به طور کلی انجام سونوگرافی در شرایطی لازم است که جنین از نظر پزشک در وضعیت خاص قرار داشته باشد. به طور مثال اگر به سر و ته بودن جنین شک کند یا دهانه رحم شما تنگ باشد و جفت به گردنه رحم نزدیک باشد، لازم است تا سونوگرافی انجام دهید.

همچنین اگر جنین شما مشکوک به مشکوک به ناهنجاری های جنینی باشد، باید وضعیت او پیش از زایمان بررسی شود.

به هر حال در این هفته دهان جنین شما باز است و ممکن است در سونورگرافی او در حال خوردن مایع آمنیوتیک مشاهده شود. بلعیدن این مایع به رشد ریه های کودک و سیستم تنفسی او کمک میکند.

با نزدیک شدن به روز زایمان ممکن است تغییراتی در نحوه حمل جنین حس کنید. شاید احساس کنید که به لگن خاصره شما نزدیک شده است. اما نگران نباشید زیرا تا پیش از شروع درد جنین به طرف پایین حرکت نمیکند. به ویژه اگر این اولین تجربه بارداری شما باشد.

به طور کلی به دلیل بزرگ شدن جنین حرکت او کم تر شده و تقریبا تمام فضای رحم را اشغل کرده است. او به اندازه قبل تحرک ندارد و شما حرکات او را کمتر حس میکنید.

میتوانید حرکات او بشمارید و ضربه هایی که به شکمتان وارد میکند حس کنید. پس از خوردن غذا اگر بنشینید و یا دراز بکشید، میتوانید چرخشها و ضربه ها و حتی فشار او را حس کنید. اگر ضربات او را در یک ساعت بشمارید ممکن است ده بار حرکت کند. این به شرطی است که شما آرام در جایی قرار گرفته باشید. گاهی نیز این حرکات را حس نمیکنید زیرا جنین شما خواب است.

 

تغییرات چهره مادر در هفته 34 بارداری

در این هفته نمیتوانید لباس های تنگ بپوشید اما لباس های زیبای مناسب مادران باردار زیاد است و میتوانید یکی از آنها را تهیه کنید. هورمون های حاملگی رشد ناخن هایتان را بیشتر کرده است و لازم است آنها را مرتب کنید.

اگر خوش شناس باشید پوست روشن و شفافی دارید. برخی زنان در این دوران صورت پف کرده و قرمزی دارند که با کاهش مصرف نمک و نوشیدن زیاد آب میتواند این مشکل را حل کرد.

 

آمادگی-برای-زایمان-در-هفته-34-بارداری

 

آمادگی برای زایمان در هفته 34 بارداری

از آنجا که ممکن است به زودی زایمان کنید، باید برای آن آماده باشید. اگر در همین هفته کودک شما تصمیم به تولد بگیرد، باید روزهای بیشتری در بیمارستان بستری شوید و لازم است تا همه چیز را برای این روزها آماده کنید. باید اطرافیان شما برای این کار آماده شوند و کارهایی ضروری که خودتان قادر به انجامش نیستید را برایتان انجام دهند.

شاید بخواهید مراقبت از دیگر فرزندانتان را به آنها بسپارید یا کارهایی مثل مراقبت از منزل و گیاهان و حیوانات خانگی تان را به آنها بدهید. باید همیشه این افراد در دسترس شما باشند و لازم است تا از شرایط شما مطلع باشند.

انجام ورزش ها و حرکات کششی و خم شدن ناگهانی را فراموش کنید و نرمش های آرام را جایگزین کنید. بهتر است پس از برخاستن دست ها را به بالا بکشید و در ناحیه پشت و عضلات شکمی کشش را کاهش دهید.

از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید و برای مدت طولانی نایستید یا راه نروید.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه