logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

هفته سی و هفتم بارداری

هفته سی و هفتم بارداری

هفته سی و هفتم بارداری زمانی است کودک شما برای تولد آماده است و روزهای خوش پایانی را در رحم شما میگذارند. وزن بدن شما تغییر نخواهد کرد و تنها جنین است که به افزایش وزن خود ادامه میدهد. در طول چند روز یا چند هفته باقیمانده حدودا روزی 14 گرم وزن او اضافه میشود و او حالا دیگر کامل شده است.

در صورت تولد در این روز ها او میتواند زندگی خود را در خارج از رحم ادامه دهد و مشکلی نخواهد داشت. وزن او بیشتر از 2859 گرم است و طول بدنش به 48.6 سانتی متر میرسد.

در برخی حالات ممکن است مقداری از مایع آمنیوتیک توسط بدن شما جذب شود و حجم ان در اطراف بدن جنین کاهش یابد.

شاید گمان کنید که حرکت جنین کم شده اما او هنوز به اندازه قبل فعال است و با فازایش حجم رحم، او نور بیشتری را حس میکند. همچنین به نور واکنش نشان میدهد و چشمانش را باز خواهد کرد.

موی سر او کامل است و معمولا بین 1.2 تا 3.8 سانتی متر رشد کرده است. رنگ موی او ممکن است با موهای شما یا همسرتان تفاوت داشته باشد. اکثر نوزادان موهای کرک مانندی دارند.

سینه های شما بر اثر تغییرات هورمون مربوط به جفت جنین تحریک شده و برای تولید شیر آماده است. پس از زایمان و به مرور اندازه سینه ها کوچکتر خواهد شد.

 

وضعیت-مادر-در-هفته-37-حاملگی

وضعیت مادر در هفته 37 حاملگی

در این هفته ها شما درحال آماده کردن وسیله های کودک خود هستید و شاید بخواهید کارهایی را انجام دهید که پس از زایمان وقت زیادی برای آنها ندارید. خواب ها و رویاهای شما تغییر کرده و شاید در حالتی بین خواب و بیداری به سر ببرید.

تعداد انقباض‌های عضلانی براکستون- هیکس نیز بیشتر شده و ممکن است هرکدام از این حالات طولانی هم بشوند. شاید با هربار احساس این انقباض ها گمان کنید که وقت زایمان فرارسیده و ترشحات لزج و مخاطی واژن نیز افزایش پیدا کند.

در طول دوره بارداری مخاط متراکم و ضخیمی (پلاگ موکوسی) دهانه ورودی رحم را می‌بندند که نقش حفاظتی دارد. با شروع زمان زایمان پلاگ موکوسی کم تر میشود و با شروع باز شدن دهانه رحم خارج خواهد شد. به این وضعیت نمایش خونی گفته میشود و هروقت این مسئله را تجربه کردید، زمان زایمان شما فرارسیده است.

مشاهده لکه خونی در این زمان مانند هروقت دیگری ممکن است خطرناک باشد و باید به پزشک آنرا اطلاع دهید.

 

نشانه-های-بارداری-در-هفته-سی-و-هفتم

 

نشانه های بارداری در هفته سی و هفتم

در این زمان شما دو تا سه هفته با زایمان فاصله دارید و یک روز صبح که از خواب بیدار میشوید، حس میکنید بچه بیش از حد پایین آمده است. به این وضعیت آنگاژمان گفته میشود. این نشا ن میدهد او آماده تولد است و چرخش او به قسمت فوقانی شکم شما فشار وارد میکند.

این موقعیت در نتیجه نازک شدن دیواره رحم است و کشیدگی زیاد آن به منظور سهولت در حرکت جنین به سمت رحم می باشد.

البته باید گفت این حالت برای تمام مادران رخ نمیدهد و به ویژه مادرانی که بارداری دوم یا سوم خود را تجربه میکنند، این مسئله را تجربه نخواهند کرد. تغییر ظاهری به وضوح در شما دیده میشود و تکرر ادرار و سهولت در تنفس از عواقب این حالت می باشد.

 

تغذیه-در-هفته-سی-و-هفتم-بارداری

 

تغذیه در هفته 37 حاملگی

رعایت یک رژیم غذایی مناسب بعد از زایمان برای مادر شیرده ضروری است . در طول دوران شیردهی مصرف غذاهای سالم ضروری است و بدن به 200 کالری یا بیشتر نیاز خواهد داشت. پس به این ترتیب رژیم غذایی را فراموش کنید، چون اگر مواد غذایی به اندازه کافی به بدنتان نرسد، شیر مورد نیاز برای کودک تان تامین نخواهد شد.

بهترین راه افزایش میزان کالری مصرفی در طول دوره شیردهی است. اضافه کردن مواد مغذی مثل شیر و ماست بدون چربی، گوشت قرمز، ماهی، مرغ و ماکیان، و تخم مرغ و غلات کامل به برنامه غذایی میتواند کالری مورد نیاز بدن شما راتامین کند.

برخی از این خوراکی ها شامل 200 کالری اضافه بر رژیم غذایی شما هستند و میتوانید آنها را در کنار هم میل کنید. به طور مثال خوردن صبحانه با شیر، تخم مرغ املت شده به همراه یک تکه نان تازه یا یک تکه مرغ به همراه شیر برای شما مناسب خواهد بود.

زمانیکه به فرزند خود شیرمیدهید بدنتان در مقایسه با زمان بارداری ویتامین و مواد معدنی بیشتری را نیاز خواهد داشت. زیرا شما در حال تغذیه کودک از بدنتان هستید و این مواد به او منتقل خواهند شد. پس مصرف خوراکی های حاوی ویتامین A، C، E و اسید فولیک، کروم، کلسیم، مس، ید، منگنز، سلنیوم و روی برای شما ضروری است.

 

سونوگرافی در هفته سی و هفت بارداری

برای بررسی وضعیت سلامت جنین باید مایع آمنیوتیک اندازه گیری شود. این کار بخشی از تست مشخصات بیوفیزیکی است و شامل تمام حرکات جنین میگردد. در سونوگرافی هفته سی و هفتم بارداری، عمیق ترین قسمت مایع آمنیوتیک در چهار ناحیه رحم اندازه گیری میشود.

 

 

مراقبت-های-لازم-در-هفته-37-از-بارداری

 

مراقبت های لازم در هفته 37 از بارداری

ممکن است مشکلاتی از قبیل تاری دید، کم سویی یا دوبینی را در این هفته تجربه کنید. وقع تغییرات بینایی در دوره بارداری طبیعی است و به طور موقت رخ خواهد داد. اما اگر با سردرد همراه باشد، نشانه تشنج بارداری است و باید به پزشک مراجعه کنید.

تا امروز پستان ها تنها عضوی از بدن شما بود و حالا وظیفه تغذیه نوزادتان را به عهده دارد. سینه ها اکنون به اندازه ای بزرگتر از یک فنجان رسیده است و نوک سینه ها نیز حساس تر شده است. ممکن است در زمان پوشیدن لباس احساس درد داشته باشید.

هریک از سینه ها به طور تقریبی 20 تا 25 لوب دارند. این قسمت از چربی ها، بافت پیوندی، عصب و رگ لنفاوی تشکیل شده و در هر لوب قسمت هایی است که در واکنش به هورمون ها و همزمان با مکیده شدن شیر تولید میکند.

در مواردی مایعی زرد رنگ و کمی غلیظ تر از شیر ترشح میشود. این همان شیر ماک یا کلستروم و غذای اولیه نوزاد است. این ماده سرشار از پروتئین، چربی و پادتن ها است.

ممکن است با نزدیک شدن به زایمان دچار ترس شوید. تولد نوزاد هرچند هیجان انگیز اما به همان اندازه دلهره آور است و ممکن است موجب بروز احساسات منفی در شما شود. بهترین راه برای مهار این ترس ها گفت و گو با یک روانشناس است. این کار به مدیریت استرس شما کمک میکند و زایمان راحت تری خواهید داشت.

 

علائم زایمان

ممکن است در هفته سی و هفتم دردهای پیش از زایمان را تجربه کنید. این امر به دلیل تغییرات و انقباضهایی است که در واژن ایجاد میشوند. دردها به دلیل ورود جنین به ناحیه لگن خاصره است. گاهی این حالت موجب اسهال نیز میشود. در این زمان بیشتر از قبل ممکن است لکه های خونی قهوه ای رنگ مشاهده کنید.

درد اولیه بین 2 تا 5 ساعت طول میکشد و به باز شدن دهانه رحم کمک میکند. دهانه رحم تا 4 سانت باز میشود و رحم مانند استوانه ای ضخیم در این زمان به نظر خواهد رسید. بهترین کار این است که غذاهای کم حجم بخورید و روی دست چپ خود استراحت نمائید.

 

عوارض زایمان در بدن مادر

بدن مادر بعد از وضع حمل مانند زمان پیش از بارداری نیست و شاید احساس و روحیه آن زمان را نیز نداشته باشید. شکم شما بزرگ شده و سینه ها نیز اکنون پر از شیر است.

اگر با سزارین فرزند خود را به دنیا آورده باشید درد بیشتری را در سینه هایتان حس خواهید کرد. چشمان شما کمی قرمز به نظر میرسد و خونریزی مرتب خواهید داشت.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه