logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

هفته سی و دوم بارداری

هفته سی و دوم بارداری

هفته سی و دوم بارداری برای تولد فرزند شما همچنان دیر است، هرچند شما راه طولانی را آمده اید و باید برای تغییرات و اتفاقات دیگری آماده باشید.

بهتر است حواستان به بیمه درمانی تان باشد تا در صورت زایمان زودرس بتوانید از آن استفاده کنید.

جنین در این هفته رو به پایین قرار دارد و باید به لحاظ ذهنی برای تولد او آماده شوید.

وزن جنین در این هفته حدود 1702 گرم و طول بدنش 42.4 سانتی متر است. او بیشتر فضای رحم شما را در این زمان اشغال کرده است. ناخن های او رشد کرده اند و اگر بتوانید در این هفته تصوی ر او را ببینید، خواهید دید چقدر مو دارد.

این موها تنها کرک هستند. اما برخی از کودکان در دوره جنینی موی واقعی هم در می آورند.کرک ها شبیه کرک های هلو نرم و تقریبا محو هستند و به مرور از بین میروند.

دوره های خواب و بیداری او منظم است و حدود 70 درصد مواقع او خواب است. جنین د این هفته باید به وزنی برسد که بتواند به حیات خود ادامه دهد. شش های و رشد کرده اند و ضربان قلبش کمی کند شده است. ضربان قلب نوزاد وقتی مادر تحت فشار باشد، افزایش می یابد، پس بهتر است آرامش خود را حفظ کنید تا فرزند شما هم در آرامش باشد.

لگدهای جنین به طور غریزی ادامه دارند و او در شکم شما در حال تمرین برای شیر خوردن است.

 

وضعیت-مادر-در-هفته-سی-و-دوم-بارداری

وضعیت مادر در هفته 32 بارداری

در هفته سی و دوم از دوره جنینی، پلاسمای خون شما و خون جنین حدود 40 تا 50 درصد نسبت به زمانی که هنوز باردار نشده بودید، بیشتر شده است. این تغییر برای این است که شما و کودکتان بتوانید نیازهای خود را برآورده کنید. همچنین خون اضافی برای خونریزی در زمان زایمان داشته باشید.

وزن شما حدود نیم کیلو بیشتر شده و همچنان رو به افزایش است. نیمی از این وزن را مدیون جنین هستید.

 

علامت بارداری در هفته سی و دوم

با بزرگ شدن رحم، به دیافراگم فشار وارد میشود و شما احتمالا بیشتر از قبل دچار سوزش معده خواهید شد. حتی گاهی احساس تنگی نفس دارید و برای رفع این مشکل بهتر است غذای خود را در حجم کم و دفعات بیشتر میل کنید.

وقت خواب نیز بهتر است پاهای خود را بالاتراز بدنتان قرار دهید. ماهیچه های شکم شما در این هفته کشیده تر شده اند و هورمون ها موجب سست تر شدن رباط های ماهیچه ای میشوند. حتی ممکن است با رشد رحم به عصب های شما نیز فشار وارد شود.

به این ترتیب شما کمر درد و درد در کفل یا کشاله ران را نیز تجربه خواهید کرد. اگر در پاهای خود احساس کرختی یا خارش دارید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

 

تغذیه-در-هفته-سی-و-دوم-بارداری

 

تغذیه در هفته 32 حاملگی

در این هفته بهتر است برای جلوگیری از اضافه وزن از نان برنجی، ماکارونی، سیب زمینی و پروتئنی ها و ماد قندی مثل خرما و عسل استفاده کنید.

آنچه در این زمان مهم است، رعایت تنوع و تعادل در مصرف مواد غذایی است. پس تلاش کنید از نان و غلات، سبزیجات و لبنیات، گوشت و تخم مرغ و حبوبات به اندازه کافی مصرف کنید. این خوراکی ها مواد مورد نیاز بدن شما را تامین میکنند و به رشد جنین نیز کمک خواهند کرد.

در صورتی که در دوران بارداری مصرف مواد غذایی مفید کاهش یابد، جنین آسیب خواهد دید و وزن کم میکند.

 

سونوگرافی هفته سی و دوم حاملگی

آزمایشات انجام گرفته در بین هفته های سی و دوم تا سی و ششم نشان داده است که جنین در این زمان خواب میبیند. او فواصل خواب منظمی دارد و چشم او حرکت میکند.

 

مراقبت-های-لازم-در-هفته-32-بارداری

 

مراقبت های لازم در هفته 32 بارداری

ورزش دادن پا

پاهای شما در طول روز کار میکنند و شما و فرزندتان را به همه جا میبرند. در صورت احساس درد در عضلات بهتر است پاها را بکشید.

برای ورزش دادن قوزک پا، بیاستید و به صندلی تکیه دهید تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید. کف پای راستتان را کمی از روی زمین بلند کنید و آنرا چندبار در جهت عقربه های ساعت و خلاف آن بچرخانید. این حرکت را برای هر دو پا انجام دهید تا از خواب آلودگی و کرختی در پاها جلوگیری شود.

برای ورزش دادن قسمت های داخلی ران نیز بهتر است کنار دیوار بیاستید و دست تان را به دیوار تکیه دهید. پای چپ را از زانو خم کنید و بالا بیاورید. کف پا را با دست راست بگیرید و 10 تا 20 ثانیه آنرا نگه دارید. همین حرکت را با پای دیگر نیز انجام دهید.

برای کشش قسمت بیرونی ران نیز بهتر است در حالت ایستاده، پاها را به عرض شانه باز کنید و دست ها را روی کفل ها قرار دهید. زانوی راست را خم کنید و کفل چپ را پایین بیاورید. 10 تا 15 ثانیه در همین وضعیت بمانید و سپس حرکت را برای پای دیگر نیز تکرار کنید.

در این هفته و هفته های پیش رو وزن شما تا دو کیلوگرم زیاد تر شده و شکمتان بیرون زده است. پس نمیتوانید راحت رانندگی کنید. با این حال برخی زنان تا پایان بارداری به رانندگی ادامه میدهند. این رفتار شما را در خطر تصادف قرار میدهد و خستگی و سرگیجه را برایتان به همراه خواهد داشت.

 

لیستی از کمک رسان ها تهیه کنید

بهتر است یک لیست از کسانی که قرار است پساز زایمان به شما کمک کنند داشته باشید. دوستان و اقوام در امور مختلف خانه داری و نگهداری از نوزاد میتوانند به شما کمک کنند. باید کارهایی که هرکس باید انجام دهد لیست کنید و آماده آن باشید.

 

مشکلات-بند-ناف-در-دوران-بارداری

 

مشکلات بند ناف در دوران بارداری

مشکلات بندناف اغلب جدی نیست و آسیبی به جنین نخواهد رساند. اگر متوجه شدید که حرکات جنین 8 تا ده بار بیشتر دز یک ساعت نیست، احتمالا او در آن ساعت خواب بوده است. اما اگر حرکاتش کاهش پیدا کرده است، باید با پزشک مشورت کنید. شاید لازم به سونوگرافی باشد.

بندناف شاهراه حیاتی نوزاد شماست. این اندام دارای دو سرخرگ و یک سیاهرگ است که اکسییژن و مواد غذایی را به جنین میرساند. همزمان با رشد جنین بندناف نیز رشد میکند.

در زمان زایمان بندناف به سی سانتیمتر هم میرسد. این طول به شما اجازه میدهد تا در حالی که هنوز جفت خارج نشده است، دست جنین را بگیرید.

نگرانی در مورد بندناف مربوط به گره خوردن آن است. این مشکل زمانی رخ میدهد که از کودک از درون یک حلقه بندناف عبور کند. این مشکل اغلب در ماه های اول بارداری رخ میدهد. اما جنین به قدری کوچک است که از آن خارج میشود. بیشتر اوقات این گره خود به خود باز میشود و خطری برای جنین ندارد.

 

محاسبه-زمان-زایمان-در-هفته-سی-و-دوم-بارداری

 

محاسبه زمان زایمان در هفته سی و دوم بارداری

از طریق اندازه گیری تاریخ براساس آخرین قاعدگی شما، میتوان زمان زایمان را تعیین کرد. همچنین باید وضعیت رحم در سونوگرافی بررسی شود. با این حال بعید است که تاریخ زایمان را بتوان دقیق حدس زد. بیشتر نوزادان در هفته های سی و هفتم تا چهلم به دنیا می آیند و تنها 5 درصد از زنان در زمان موعود وضع حمل نمی کنند.

با اضافه کردن 280 روز یا 40 هفته به تاریخ اولین قاعدگی میتوان تا حدودی زمان زایمان را حدس زد. اگر دوره های قاعدگی شما منظم باشد و هر 28 روز یکبار پریود شوید، این تاریخ دقیق خواهد بود. اما قاعدگی نامنظم این کار را غیر قابل محاسبه میکند.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه