logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

هفته بیست و هفتم بارداری

هفته بیست و هفتم بارداری

هفته بیست و هفتم بارداری زمانی است که کودک شما رشد قابل توجهی کرد و حالا یک کیلوگم وزن دارد. وزن او تقریبا درست دو برابر ماه پیش می باشد. جنین به حالت خمیده در شکم مادر قرار دارد و حرکت میکند و به شکم شما فشار می آورد.

او حتی احساسات خود را بروز میدهد و گاهی لبخند میزند. به حرفای شما واکنش نشان میدهد و میتوانید در این زمان با او صحبت کنید.

 

وضعیت-جنین-در-هفته-27-بارداری

 

وضعیت جنین در هفته 27 بارداری

در هفته بیست و هفتم از دوران جنینی، طول بدن جنین 36.6 سانتیمتر است و حدود 875 گرم وزن دارد. حالا او به اندازه یک گل کلم است. جنین بیست و هفت هفته ای رحم را کامل پر کرده و رشد اندام های او تقریبا کامل است.

او میتواند چشمان خود را باز و بسته کند و در زمان های مشخصی بخوابد و بیدار شود. انگشت های خود را میمکد و چشمانش را باز و بسته میکند. ریه ها کاملا رشد نکرده و اگر در این ماه مجبور به زایمان باشید، او با کمک دستگاه میتواند تنفس خود را انجام دهد.

حرکات ریتمیک و منظم او را میتوانید حس کنید. او گاهی سکسه میکند و هربار این حالت چند لحظه طول میکشد. با رشد بافت مغز او امکان تفکر نیز دارد.

با افزایش چربی ها در زیر پوست، او چاق تر میشود و از آنجا که رگ های خونی به سطح پوست نزدیک تر هستند، پوست صورتی به نظر میرسد. پس از تولد او انرژی های مورد نیاز خود را در برابر سرما با استفاده از این چربی ها حفظ میکند.

وزن او تا پایان این هفته به یک کیلوگرم میرسد و جفت جنین نیز به طور کامل رشد کرده است. حرکات جنین نیز این هفته بیشتر میشود و به قدری به شکم مادر ضربه میزند که میتواند آزاردهنده باشد.

 

وضعیت-مادر-در-هفته-بیست-و-هفتم-حاملگی

 

وضعیت مادر در هفته بیست و هفتم حاملگی

کودک شما در این ماه و هفته های آخر در مرحله رشد نهایی است و ممکن است عوارض جدیدی را در این هفته تجربه کنید. پس علاوه بر احساس کمر درد و پشت، گاهی دچار گرفتگی عضلات به ویژه در پاها خواهید شد. پاهای شما وزن زیادی را تحمل میکنند و رحم نیز به جریان خون نیاز دارد.

رگ های خونی با رشد رحم فشار بیشتری را تحمل میکنند و خون را از اندام های تحتانی به سمت قلب میبرند. همچنین بر عصب بالاتنه که به سمت پا میرود نیز فشار بیشتری وارد میشود و هرچه به پایاین دوره بارداری نزدیک میشوید، این گرفتگی عضلات بیشتر خواهد شد.

معمولا گرفتگی عضلات در شب رخ میدهد، اما در طول روز نیز با آن روبرو خواهید بود. با انجام تمرین از درد و گرفتگی عضلات کم خواهد شد. برای تسکین این درد پاها را دراز کنید و بکشید و سپس آنها را عقب ببرید. به طور مثال تلاش کنید که انگشت شست پا را به روی ساق برسانید.

انجام این حرکت موجب کشیده شدن پاها میشود. پیاده روی و ماساژ هم میتواند به تسکین این درد و گرفتگی کمک کند. پس ساق پاها را ماساژ دهید.

شاید برای فرک ابه این مسئله زود باشد و یا برای شما دور از ذهن است، اما به فکر مستئل جلوگیری از بارداری هم باشید.

برخی مادران در این زمان تصمیم میگیرند که لوله های خود را ببندند و این تعداد از فرزند برایشان کافی باشد.

 

 

عوارض-بارداری-در-هفته-بیست-و-هفتم-بارداری

 

عوارض بارداری در هفته بیست و هفتم بارداری

سرگیجه :

از علائم معمول در دوران بارداری و به ویژه هفته های آخر، سرگیجه است. در صورتی که سرگیجه برای شما آزاردهنده بود، حتما به پزشک مراجعه کنید. برای بهتر شدن حالتان دراز بکشید و پاهایتان را بالا نگه دارید.

خونریزی لثه ها :

مشکل دیگر مادران باردار در این هفته،خونریزی لثه ها است. هورمون های بارداری موجب تورم لثه ها میشود و ممکن است حتی با خونریزی و عفونت لثه ها مواجه شوید.

این مشکل پس از زایمان از بین میرود. به طور کلی بهتر است پیش از بارداری و در طول این دوره مراقبت های لازم را از دندان های خود به عمل آورید.

سندرم پای بی قرار :

از دیگر مشکلات هفته های پایانی حاملگی، سندرم پای بیقرار است. این مشکل در شب و زمان خواب بیشتر رخ میدهد و معمولا به کمبود آهن یا حسایت به برخی غذاها مربوط میشود. بهتر است برای درمان آن به پزشک مراجعه کنید.

در این دوره دیدن خواب های عجیب نیز برای شما رخ میدهد و ممکن است در خواب خروپف هم داشته باشید. بهتر است پیش از خواب یک اسنک پروتئینی مصرف کنید تا قند خونتان تنظیم شود. کره بادام زمینی و پنیر از خوراکی های مناسب برای تنظیم قندخون هستند.

 

 

تغذیه-در-هفته-بیست-و-هفتم-بارداری

 

تغذیه در هفته بیست و هفتم بارداری

خوردن انواع مغزها (پسته، گردو، بادام و فندق) را در برنامه غذایی خود قرار دهید. خوردن مغزها پروتئین لازم برای بدن شما را تامین میکند و میتواند به عنوان میان وعده گزینه خوبی باشد.

بهر است مغزها را پس از خارج شدن از پوست، بالافاصله مصرف کنید. در این زمان هنوز خواص غذایی آنها حفظ شده و برای بدن شما مفید خواهند بود.

براساس سفارش FDA باید حداقل یک سوم از پروتئین بدن از طریق منابع حیوانی تامین شود. به خصوص در دوران بارداری بهتر است بخش عمده ای از این ماده غذایی را از طریق ماهی، میگو و به طور کلی غذاهای دریایی دریافت کنید. به این منظور لازم است تا میگو و ماهی را آب پز نمائید تا خواص مفید غذایی انها حفظ شود.

در این هفته از خوردن چربی بد پرهیز کنید. نوعی از چربی که باید از مصرف آن اجتناب نمائید، چربی های هیدروژنه هستند که حاوی اسیدهای چرب هستند. این چربی ها به چربی های اشباع مشهور هستند و به قلب شما آسیب وارد میکنند.

دریافت تنها چند گرم از این چربی برای بدن کافی است. معمولا چربی های هیدروژنه در غذاهایی همچون کیک، بیسکوئیت، مرغ سوخاری و غذاهای سرخ کردنی وجود دارند.

روی برچسب غذاها معمولا وجود روغن هیدروژنه و روغن شیرینی پزی گیاهی درج شده که باید به آن توجه کنید. بهترین راه برای کاهش این چربی در بدن شما، عدم مصرف غذاهای آماده در بیرون از منزل است.

 

سونوگرافی-هفته-27-بارداری

 

سونوگرافی هفته بیست و هفتم حاملگی

در هفته بیست و هفتم بارداری جنین به سرعت رشد میکند و سخت میتوان تصویری کامل از رحم و جنین داشت. یعنی او بزرگ شده و دیگر به راحتی در تصاویر سونوگرافی جا نمیشود. وزن او دراین زمان سه برابر روزهای نخست است، اما مقداری از رشد او هنوز باقی است.

 

 

نکات-مهم-برای-مادران

 

 

نکات مهم برای مادران در هفته های پایانی بارداری

ماه های پایانی بارداری زمان مهمی برای تصمیم در مورد ذخیره بندناف نوزادتان است. در مورد بانک خون بندناف تحقیق کنید و اگر مایل بودید این کار را انجام دهید.

همچنین زمان خوبی برای یادگیری زیان فرزندتان است. او میتواند صداهای محیط بیرون را بشنود و به خاطر بسپارد. برای او داستان بخوانید و با او صحبت کنید.

میتوانید آفتاب بگیرید، جذب ویتامین D در این زمان بسیار مهم است و شما به زمانی حدود بیست دقیقه ای برای قرار گرفتن در معرض آفتاب نیاز دارید.

اگر کسی را در کنار خود دارید که بتواند امورات خانه را برایتان انجام دهد، خیلی مهم است. زیرا پس از زایمان مدتی خسته خواهید بود و زمانی برای آشپزی ندارید. بهتر است از همین حالا مقداری غذا برای آن روزها آماده کنید.

 

مراقبت-های-لازم-در-هفته-بیست-و-هفتم-حاملگی

 

مراقبت های لازم در هفته بیست و هفتم حاملگی

بی نظمی ضربان قلب جنین

بی نظمی ضربان قلب (آریتمی) از طریق سونوگرافی دستگاه دالپر قابل تشخیص است. ایندستگاه صدای قلب جنین را بلند میکند و با گوشی پزشکی قابل شنیدن می باشد. بی نظمی ضربان قلب به گونه ای است که انگا جنین لحظه ای ضربان ندارد.

برای این مسئله جای نگرانی نیست و این مشکل معمولا در دوران جنینی رخ میدهد. آریتمی پس از زایمان برطرف میشود. اکثر نوزادان دارای قلب سالمی هستند.

 

سنگین شدن سینه ها

در این زمان همچنین سینه ها سنگین میشون و بستن سینه بند ضروری است. زیرا مانع از افتادگی سینه ها پس اززایمان و دوران شیردهی میشود. اما باید آنها را طوری انتخاب کنید که به طرف داخل و بالا سینه را نگه دارید و استفاده از آن آزار دهنده نباشد. از مدل هایی که سینه را صاف و پهن نگه میدارند خودداری کنید.

از این هفته به بعد تجربه ترشح غلیظ و سفید را از سینه خود خواهید داشت. این ترشحات به نام کلستروم شناخته میشوند . ترشحات خشک میشوند و باعث تحریک پوست خواهند شد. برای تمیز کردن آن نیاز به یک گاز تمیز و پنبه خواهید داشت. میتوانید نوک سینه را با آب ولرم و صابون پاک کنید.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه