logo
ورود / عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری آغاز اتفاقات جدیدی برای شما در دوران بارداری است. در این هفته ضربه های جنین به شکم شما محکم تر میشود، تا جاییکه همسرتان نیز میتواند متوجه آن بشود. اگر گوش خود را روی شکم شما بگذارد، صدای قلب جنین شنیده میشود و ضربه ها گاهی میتواند آزاردهنده باشد.

 

 

وضعیت-جنین-در-هفته-26

وضعیت جنین در هفته 26 بارداری

وزن جنین در هفته بیست و ششم بارداری حدود 760 گرم و طول بدن او حدود 35.6 سانتیمتر است. او پاهایش را داخل شکم جمع کرده و تا این هفته 25 درصد از وزنی که در زمان تولد باید داشته باشد را، به دست آورده است. در دو ماه آینده وزن او بیشتر میشود و اگر در ماه هفتم به دنیا بیاید احتمال زنده ماندن او 80 درصد خواهد بود.

ستون فقرات جنین قوی تر شده و اندازه یک کدو سبز است. او حالا توانایی دو م بازدم و تنفس را دارد و حتی میتواند گریه کند.

روی سر او کرک دارد و در تمام بدنش مو روئیده است. در پایان ماه هفتم کرک های تازه ای روی کمر و شانه ها میروید. چشمها حساس تر شده و اگر در جایی باشید که نور زیادی دارد، متوجه خواهد شد.

عصب گوش ها در حال تکامل هستند و او به صداهای مختلف پاسخ میدهد. ریه ها نیز همچنان در حال رشد هستند و با نفس های کوچکش مقادیر کمی از مایع آمنیوتیک را نفس میکشد. او در حقیقت در حال تمرین برای تولد است و برای اولین تنفس ها در دنیای بیرون از رحم آماده میشود.

برای جنین پسر در این هفته بیضه ها در حال حرکت به سمت کیسه بیضه ها هستند و در چند روزه آینده به رشد کامل خود خواهند رسید.

 

وضعیت-مادر-در-هفته-26-حاملگی

 

 

وضعیت مادر در هفته 26 حاملگی

در این هفته فشار خون شما بالا میرود و به مقدار طبیعی خود نزدیک خواهد شد. در سه ماهه آخر دوره بارداری شما در معرض عارضه پره‌اکلامپسی قرار دارید. بهتر است نشانه های این بیماری را بشناسید تا در صورت مشاهده به پزشک مراجعه کنید.

این بیماری بین 3 تا 7 درصد خانم های باردار را درگیر میکند و بسیار خطرناک است. نشانه های این بیماری عبارت از ورم ناگهانی دست و صورت، افزایش وزن ناگهانی به دلیل عدم دفع آب، تاری دید و لکه ها یا نقطه های نورانی در مقابل چشم، سردردهای شدید و مقاوم به درمان به علاوه در در ناحیه بالای شکم می باشد.

پزشک ماما میتواند با کنترل فشارخون و آزمایش میزان پروتئین در ادرار امکان ابتلای شما به این عارضه را بررسی کند. در صورت مشاهده هریک از علائم گفته شده لازم است سریعا به پزشک مراجعه کنید.

در ماه های پایانی دروان بارداری دچار کمردرد مختصری میشوید که علت آن میتواند هورمون های دوره حاملگی باشد. این تغییرات هورمونی مفصل ها و رباط های شما را سست میکند، همچنین تغییر مرکز ثقل بدن شما علت این کمردردها می باشد.

راه رفتن برای مدت طولانی یا نشستن مداوم یا خم شدن و جابجا کردن هر وسیله ای میتواند به کمر شما فشار وارد کند. برای تسکین این دردها میتوانید از دوش آب گرم یا کمپرس سر استفاده کنید. اگر مرکز ماساژ معتبری را برای زنان باردار میشناسید میتوانید از خدمات ماساژ هم استفاده نمائید.

در زمان خواب از بالش کمکی استفاده کنید و آنرا بین پاهای خود قرار دهید. به این ترتیب از پشت و شکم شما محافظت میشود و بدن در حالت مناسبی قرار خواهد داشت. خم شدن و بلند کردن اشیاء برای شما خطرناک است و میتواند به کمرتان آسیب بزند.

 

نشانه-های-مهم-بارداری-در-هفته-بیست-و-ششم

 

نشانه های مهم بارداری در هفته بیست و ششم

با نزدیک شدن به زمان زایمان خواب راحت نخواهید داشت. بهتر است مصرف کافئین را کاهش دهید و بدنتان را بی آب نگذارید. اگر پاهای شما ورم کرده اند و این حالت آزاردهنده است، باید به پزشک مراجعه کنید.

شما تا هفته بیست و ششم دو سوم راه را رفته اید و رحمتان 6.3 سانتیمتر بالاتر از نافتان قرار دارد. حم ورم میکند و شکم شما جلو می آید و هنوز راه زیادی تا تکامل رشد فرزندتان و تولد او دارید. ناف شما بیرون زده است و پس از زایمان به حالت عادی خود باز میگردد.

تغذیه-در-هفته-بیست-و-ششم-حاملگی

 

تغذیه در هفته بیست و ششم حاملگی

بدن شما در این هفته ها نیاز به چربی دارد. چربی غذاها برای بدن شما و جنین ضروری است. انرژی بدن شما با چربی تامین خواهد شد و ویتامین های A ،K و E و D را نیز با خوردن چربی ها به بدنتان میرسانید.

چربی خون، چربی های غیر اشباع است که سطح کلسترول بدن را بالا میبرد و در سبزیجات، خشکبار و روغن زیتون وجود دارد.

چربی های غیرمفید یا بد شامل کلسترول، چربی های اشباع و چربی های هیدروژنه میشود. چربی های بد و غیراشباع در گوشت چرب، پوست مرغ، کره، زرده تخم مرغ و لبنیات چرب وجود دارد.

با مصرف مواد لبنی بدون چربی مثل گوشت بدون چربی، ماهی و مرغ و محدود کردن مصرف تخم مرغ، میزان چربی های غیراشباع را کاهش دهید.

متخصصان تغذیه برای این دوران مصرف غذاهای متنوع و رنگارنگ را پیشنهاد میکنند. بهتر است از میوه ها و سبزی های مختلف تغذیه کنید که از مواد مغذی سرشار هستند و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را برای مبارزه با سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت قلب جنین دارند.

 

مراقبت-های-هفته-بیست-و-ششم-بارداری

 

نشانه های بارداری در هفته بیست و ششم

انجام حرکات ورزش برای حفظ تعادل و سلامتی بدن شما لازم است. اما در صورتی که علائمی همچون تنگی نفس، خونریزی و ترشح واژینال، سرگیجه، سردرد، درد قفسه سینه، ضعف عضلات، درد یا آماس ساق پا، افزایش حرکت جنین و سندرم پای بی قرار داشتید باید ورزش را کنار گذاشته و با پزشک خود مشورت کنید.

سندرم پای بیقرار در دوران بارداری

این سندرم به علت تغییرات هورمونی که در این دوره ایجاد میشود، ممکن است رخ دهد. همچنین وضعیت روانی شما میتواند موجب حالت انقباض و ضربه شود. حالت بی قراری در پاها، به علت کمبود آهن یا دیابت نیز هست و بر اثر استرس تشدید خواهد شد.

شما در دوره بارداری نمیتوانید برای کنترل این وضعیت از دارو استفاده کنید. اما پیاده روی قبل از خواب و کاهش استرس میتواند به شما در کنترل این مشکل کمک کند. همچنین بعد از مشورت با پزشک، میتوانید از داروها و ویتامین های جایگزین مثل ویتامین E استفاده کنید.

انقباض‌ها براکستون

این عارضه به صورت انقباض فشرده و ملایم و سفت شدن رحم بروز میکند و مثل گلوله های آتش در شکم میپیچد. اما این گرفتگی ها به معنی نزدیک بودن زمان زایمان نیست و تنها بدن را برای زایمان آماده میکنند.

این انقباضات به صورت نامنظم رخ میدهند و برخی زنان چندبار در روز آنرا حس میکنند. انقباض‌ها براکستون بعد از ورش و رابطه جنسی بیشتر حس میشود و هرچه از دوره بارداری میگذرد، این انقباضات شدیدتر خواهد شد.

 

سونوگرافی-هفته-بیست-و-ششم-بارداری

 

سونوگرافی هفته بیست و ششم حاملگی

انجام سونوگرافی د راین هفته براساس تجویز پزشک و برای بررسی وضعیت ضربان قلب جنین انجام میشود. ممکن است برخی کودکان در این دوره دچار بی نظمی در ضربان قلب شده باشند، اما در این مورد جای نگرانی وجود ندارد. این بی نظمی معمولا پیش از تولد از بین میرود و در زمان تولد نوزاد، ضربان قلب منظمی خواهد داشت.

کارهای مهم در هفته 26 بارداری

برای حفظ انرژی بدنتان، زمان بیشتری را به استراحت اختصاص دهید. همچنین تلاش کنید تا نظم خاصی در خوابیدن و بیدارشدن تان داشته باشید و از انجام سفر پرهیز کنید.

در این ماه لازم است تا آزمایش غربالگری گلوکز انجام دهید.

روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید. بدن شما در این دوره بسیار بیشتر از گذشته به آب نیاز خواهد داشت و نوشیدن به اندازه مایعات از یبوست و سردرد جلوگیری میکند. همچنین زمانی که برای زایمان میروید، آرامش بیشتری دارید. جنین شما برای زنده ماندن در بدن شما نیاز به آب خواهد داشت و نوشیدن آب به اندازه در دوران بارداری میتواند آرامش و راحتی و سلامت جنین را تامین کند.

اگر ورزش میکنید، در معرض آب و هوای گرم قرار دارید و یا به سختی نفس میکشید، لازم است تا میزان بیشتری آب بنوشید. در هفته بیست و ششم رنگ ادرار شما پررنگ میشود و با نوشیدن آب میتوانید ادرار روشنی داشته باشید و به سلامت بدن خود کمک کنید.

اگر از آن دسته مادرانی هستید که دچار واریس بارداری شده اید، از ایستادن روی پاها و یا قدم زدن طولانی پرهیز کنید. همچنین پوشیدن کرست کمردار، دامن های تنگ، جوراب های پلاستیکی برای شما آزاردهنده خواهد بود. این لباس ها فشار زیادی را روی کمر و پاهای شما ایجاد میکنند و درد واریس شما شدیدتر خواهد شد.

بهتر است از جوراب مخصوص واریس استفاده کنید و در زمان پوشیدن جوراب آنرا از بالا به پایین بکشید تا خون زیادی در پاهایتان جمع نشود. در زمان استراحت هم روی زمین یا تخت دراز بکشید و زیر پای خود را با بالش بالا نگه دارید. یک تا دو ساعت به همین وضعیت بمانید تا درد پای شما آرام بگیرد.

 

آموزش-های-لازم-دوره-بارداری

 

آموزش های لازم دوره بارداری

برای مدیریت بهتر مشکلات بارداری و کنترل درد زایمان و مراقبت های پس از زایمان لازم است تا دوره های آموزشی را بگذارنید. کلاس هایی به این منظور در بیمارستان ها و زایشگاه ها برگزار میشود و اغلب تحت نظر یک پرستار یا ماما می باشند. معمولا در اخر هفته ها برگزار میشوند و مناسب استفاده در هفت های 34 تا 36 بارداری هستند.

شما در 4 تا 6 هفته باقیمانده تا زایمان، فرصت دارید در این کلاس ها شرکت کنید و از نحوه تشخیص درد زایمان، روش های کنترل درد و تکنیک های تنفس مطلع شوید.

علاوه بر این کلاس هایی برای مراقبت از نوزاد وجود دارد که تجربه خوبی را در اختیار مادران باردار قرار میدهد. این کلاس ها میتواند سرگرم کننده نیز باشد.

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه